لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۹

ارگ: ترمپ از تهدیدی‌که تروریزم متوجه جهان کرده با خبر است


حکومت افغانستان می‌گوید، رئیس جمهور جدید امریکا این را می‌داند که تروریزم یک تهدید جدی است و به مبارزه علیه آن متعهد می‌باشد.

دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به رادیو آزادی گفت، رئیس جمهور دونالد ترمپ از تهدیداتی واقف است که تروریزم در برابر جهانیان ایجاد نموده‌است.

مینه پال: دونالد ترمپ از تهدیداتی واقف است که تروریزم در برابر جهانیان ایجاد نموده‌است.
مینه پال: دونالد ترمپ از تهدیداتی واقف است که تروریزم در برابر جهانیان ایجاد نموده‌است.

وی افزود:

"تروریزم تنها برای افغانستان نه بلکه برای تمام منطقه و جهان تهدید است. حکومت افغانستان و اداره جدید امریکا روی این توافق دارند که علیه تروریزم در منطقه و در تمام جهان باید مبارزه شود، تا این خطر رفع گردد."

مینه‌پال این اظهارات را در رابطه با صحبت دونالد ترمپ رئیس جمهور جدید امریکا با سربازان امریکایی مستقر در بگرام ایراد کرد.

ترمپ به روز جمعه در یک صحبت ویدیویی با عساکر امریکایی در بگرام از خدمات آن‌ها قدردانی و حمایت کرد.

ولی موقف اداره جدید امریکا در مورد جنگ افغانستان که طولانی‌ترین جنگ امریکا در خارج است هنوز واضح نشده‌است، اما دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید، رئیس جمهور جدید امریکا این را می‌داند که تروریزم تنها برای افغانستان یک تهدید نه بلکه برای تمام جهان تهدید است و آن‌ها باید برای مبارزه با آن آمادگی کامل داشته باشند.

این در حالی‌است که طالبان مسلح در اعلامیۀ که بخش‌های از آن دیروز در آژانس خبری جرمنی منتشر شد از رئیس جمهور دونالد ترمپ خواسته اند، برنامه‌های رؤسای جمهور پیشین بارک اوباما و جورج دبلیو بوش را تعقیب نکند.

آن‌ها از ترمپ خواسته اند، روی پالیسی خارجی امریکا در برابر افغانستان غور کند.

دوا خان مینه‌پال در مورد پیغام فرستاده شده طالبان به دونالد ترمپ چنین گفت:

"افغانستان، امریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو این را می‌دانند که چگونه با خطر باالقوه تروریزم مقابله کنند و تروریزم هنوز هم به حیث خطر جدی در منطقه تلقی می‌شود."

ایالات متحده در حال حاضر حدود ۹۸۰۰ سرباز در افغانستان دارد که همراه با قوای ناتو در بخش مشوره و آموزش‌دهی به قوای افغان کار می‌کنند.

نیروهای امریکایی در عملیات‌های ضد تروریزم هم سهیم اند که بر اساس همین همکاری حدود ۳۰۰ نیروی پیاده بحری امریکا به ولایت هلمند فرستاده می‌شوند.

رئیس جمهور جدید امریکا در صحبت‌هایش روی مبارزه علیه داعش تأکید نموده‌است ولی در باره جنگ امریکا علیه تروریزم در افغانستان زیاد تمرکز نداشته‌است.

XS
SM
MD
LG