لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۳

در نشست سه جانبه اسلام‌آباد روی مشکلات مهاجرین افغان بحث می‌شود


ماه آینده نماینده‎های افغانستان، پاکستان و سازمان ملل‌متحد در باره مشکلات پناهنده‎های افغان در پاکستان گفت‌وگو می‎کنند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان دیروز در باره این نشست سه جانبه با فاتحه مجذوب عبدالله، کمیشنر عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهجویان افغان، در کابل گفت‌وگو کرد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی رئیس اجرائیه به رادیو آزادی گفت که عبدالله عبدالله درین دیدار تأکید کرده که در نشست سه‌جانبه باید تصمیم گرفته شود که برگشت افغان‎های مهاجر به کشور شان داوطلبانه باشد.

اطفال افغان
اطفال افغان

از جانب افغانستان، سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کننده‎ها به نشست سه‌جانبه دعوت شده‎است اما تا حال به‌طور رسمی اشتراک آقای بلخی درین نشست تائید نشده‎است.

از سوی دیگر سازمان ملل‌متحد از پناهنده‎های افغان در پاکستان خواسته تا موارد بدرفتاری نیروهای امنیتی با خود را ثبت کنند و آن را به این سازمان گزارش دهند.

سازمان ملل دیروز (چهارشنبه) گفت پناهنده‎های افغان می‎توانند از طریق صفحات اجتماعی فیس‌بوک و تویتر و یاهم با فرستادن پیام‎های عادی شکایت‎های خود را به این سازمان برسانند.

ملل متحد از پناهنده‎های افغان در پاکستان خواسته تا موارد بدرفتاری نیروهای امنیتی با خود را ثبت کنند.
ملل متحد از پناهنده‎های افغان در پاکستان خواسته تا موارد بدرفتاری نیروهای امنیتی با خود را ثبت کنند.

به گفته کمیشنری عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهنده‎ها، این سازمان با استفاده ازین شکایت‎ها بهتر می‎تواند به مشکلات پناهنده‎های افغان رسیدگی کند.

خبرگزاری «دی. پی. ای» آلمان گزارش داده‎است که اداره‎های امنیتی پاکستان از راه‎های مختلف بالای افغان‎ها فشار می‎آورند تا مجبور به برگشت به افغانستان شوند.

هرچند به گزارش «دی. پی. ای»، اسلام‌آباد به بیش از یک میلیون و سه صد هزار افغان رسماً اجازه داده‎است که تا آخر سال ۲۰۱۷ در پاکستان بمانند.

هرچند سازمان ملل‌متحد و یا دولت افغانستان درین باره چیزی نگفته، اما به نظر می‎رسد که شکایت‎های ثبت شده پناهنده‎های افغان در سازمان ملل‌متحد، یکی از موارد جدی قابل بحث در نشست سه‌جانبه باشد نشستی که در پانزدهم ماه فبروری بین نماینده‎های افغانستان، پاکستان و سازمان ملل‌متحد در پاکستان برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG