لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۶

ارشد: جهت محافظت حکمتیار ۵۰۰ تن در کابل، آموزش خواهند دید


حزب اسلامی گلبدین حکمتیار می‌گوید، برای محافظت رهبر حزب اسلامی از بخش‌های کشور حدود ۵۰۰ تن از مجاهدین سابق در حال جذب اند و این افراد در کابل آموزش خواهند دید.

حشمت‌الله ارشد سخنگوی این حزب روز دو شنبه به رادیو آزادی گفت، محافظان رهبر حزب اسلامی را افراد نزدیک به او تشکیل می‎دهند و این روند در حال تکمیل شدن است.

ارشد گفت، محافظان امنیتی حکمتیار در ارگان‎های امنیتی جذب می‎شوند و بعداً از سوی دولت برای‌شان آموزش داده خواهد شد.

ارشد: محافظان امنیتی حکمتیار در ارگان‎های امنیتی جذب می‎شوند و بعدا از سوی دولت برای شان آموزش داده خواهد شد.
ارشد: محافظان امنیتی حکمتیار در ارگان‎های امنیتی جذب می‎شوند و بعدا از سوی دولت برای شان آموزش داده خواهد شد.

او افزود:

"مجاهدین که همراه حکمتیار صاحب به سر می‎برند آن‎ها از تجارب کافی برخوردار هستند، در بخش این‎که آن‎ها آموزش ببینند یک عده از افراد که مسئولیت امنیت رهبر حزب اسلامی را در زمان جهاد به دوش داشتند به دفاتر حزب مراجعه کردند و بعد از این‎که جلب و جذب از طرف ارگان‎های امنیتی شوند، از طریق دولت آموزش می‎بینند."

این در حالیست که پیش از این برخی رسانه‎ها گزارش داده‌اند که محافظان رهبر حزب اسلامی در کمپ شمشتو در پاکستان آموزش می‎بینند.

چیزیکه حزب اسلامی آن را رد می‌کند.

حزب اسلامی می‎گوید، عدم تشکیل محافظان حکمتیار و آزاد نشدن شماری از زندانیان حزب اسلامی از موارد اند که ظاهر شدن رهبر این حزب را به تأخیر انداخته‎است.

هرچند مسئولان حزب اسلامی زمان مشخص را برای آمدن گلبدین حکمتبار به کابل روشن نمی‎سازند اما می‎گویند، اگر تعزیرات وضع شده بر آقای حکمتیار هم برطرف نشود، رهبر حزب اسلامی در کابل ظاهر خواهد شد.

رفع تعزیرات بر رهبر و شماری از اعضای ارشد حزب اسلامی، رهایی زندانیان سیاسی این حزب، تأمین امنیت حکمتیار از جمله مواردی اند که بر اساس توافق‌نامه صلح این حزب، حکومت بالای آن کار می‎کند.

اما عطاالرحمن سلیم عضو کمیته مشترک برای تطبیق توافق‌نامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت می‎گوید، برای امنیت گلبدین حکمتیار آمادگی‎ها گرفته شده و در باره این که حکمتیار چی زمان و چگونه در کابل ظاهر خواهد شد، در آینده بحث خواهد شد.

سلیم: برای آمدن حکمتیار تمام تدابیر گرفته شده است.
سلیم: برای آمدن حکمتیار تمام تدابیر گرفته شده است.

او افزود:

"موضوعات که مربوط کمیسیون می‎شود این است که برای آمدن حکمتیار تمام تدابیر گرفته شده برای آمدن‌اش هیچ مانعی نیست، این‌که چی وقت میاید، پیش از بیرون شدن نامش از لیست سیاه میاید و یا بعد از آن موضوعی است که بعداً در نشست‎های بعدی در این باره صحبت خواهد شد."

توافق‌نامه صلح میان حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و حکومت در ماه میزان سال جاری هجری شمسی به امضا رسید و اما از آدرس حزب اسلامی پیش از این انتقادهای موجود بوده که روند عملی شدن این توافق‌نامه به سرعت یپش نمی‎رود.

حکومت افغانستان گفته‎است، برای عملی شدن این توافق‌نامه کار جریان دارد و به دلیل این‎که این توافق‌نامه بخش‎های زیاد دارد ممکن خلاف انتظار زمان بیشتر بگیرد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG