لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۵

صلیب سرخ: ۲۰۱۶ خونین‌ترین سال برای نهادهای خیریه در افغانستان بود


کمیته صلیب سرخ بین‌المللی یا «آی. سی. آر. سی» می‌گوید، در سال ۲۰۱۶ میلادی، عدم دسترسی کارمندان مؤسسات خیریه به مناطق زیاد در افغانستان، باعث افزایش مشکلات افغان‌ها شده‌است.

در یک اعلامیۀ صلیب سرخ بین‌المللی که روز دوشنبه نشر شد گفته شده‌است، به نسبت تخطی از قواعد جنگ، ناامنی‌ها، مشکلات مواصلاتی و حملات بالای مراکز و کارمندان صحی، ۲۰۱۶ میلادی خونین‌ترین سال برای افغان‌ها و نهاد‌های خیریه در افغانستان بوده‌است.

کمیتۀ صلیب سرخ بین‌المللی از اطراف درگیر جنگ در افغانستان خواسته است تا در برابر فعالیت مؤسسات بشری در این‌ کشور موانع ایجاد نکنند.

ایاز احمد رامین سخنگوی کمیتۀ صلیب سرخ بین‌المللی در افغانستان در این مورد در صحبت با رادیو آزادی گفت:

"ما از تمام طرف‌های درگیر جنگ، از تمام حاملین اسلحه این تقاضا را داریم که به کارکنان نهادهای بشری احترام بگذارند. چون هدف این نهاد‌ها کمک و همکاری با مردمی است که آن‌ها از جنگ متأثر هستند."

کمیتۀ صلیب سرخ بین‌المللی از مدت سی سال به این‌سو در افغانستان فعالیت دارد.

این کمیته با بازدید از زندان‌های حکومت افغانستان و مخالفان آن با زندانیان ملاقات نموده، وضعیت زندان‌ها و شیوۀ برخورد با زندانیان را بررسی می‌کند.

کمیته صلیب سرخ بین‌المللی در همکاری با ادارۀ سره میاشت افغانستان، برای مساعدت با افراد متأثر از جنگ در سایر عرصه‌ها نیز فعالیت می‌کند.

ایاز احمد رامین سخنگوی کمیتۀ صلیب سرخ بین‌المللی در افغانستان می‎گوید، این کمیته متعهد است و با وصف همۀ دشواری‌های موجود در افغانستان به مساعدت با افغان‌ها ادامه می‌دهد.

XS
SM
MD
LG