لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۴

صدف: در اثر سردی هوا ۴۷ تن در ولسوالی درزاب جوزجان جان باخته‌اند


اعضای شورای ولایتی جوزجان می‎گویند که از آغاز فصل سرمای سال روان تا اکنون ۴۷ تن در ولسوالی درزاب این ولایت جان باخته‌اند.

به گفته آنان در تازه‌ترین مورد، ۳ کودک و ۶ مرد کهن سال جان‌ داده و ۱۰زن نیز نسبت عدم دسترسی به ادویه لازم و خدمات صحی سقط جنین کرده‌اند.

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان به رادیو آزادی گفت، راه‌های مواصلاتی ۲۱ قریه در ولسوالی درزاب مسدود شده و مردم با مشکلات چون عدم دسترسی به خدمات صحی، ادویه و مواد خوراکه دچار اند.

وی گفت که گزارش به دست آمده را جهت رفع مشکل باشنده‌گان ولسوالی درزاب به مقام ولایت راجع ساخته‌اند اما تا هنوز در زمینه کدام اقدام عاجل صورت نگرفته‌است.

وی افزود:

"ما ارقام تلفات ناشی از ریزش برف را از ولسوالی درزاب داریم که ۴۷ تن هلاک شده ۲۰۰ رأس مواشی نسبت نبود علوفه مورد نیاز تلف، یک سرای و دو منزل مسکونی در اثر ریزش برف تخریب گردیده و بارندگی‌ها هنوز هم ادامه دارد."

اما محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان می‌گوید، این افراد در اثر سرما نه بلکه آن‌ها در اثر ابتلا به امراض فصلی هلاک شده‌اند.

غفوری گفت، تاکنون گزارش مفصلی که بتواند قناعت والی جوزجان را در مورد افراد تلف شده حاصل نماید به آن‌ها مواصلت نه‌ورزیده‌است.

در این حال سید فیض‌الله کمال رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی جوزجان می‌گوید، اسناد و مدارکی را مبنی بر مشکلات مردم از سوی ولسوال درزاب دریافته است که به زودی کنفرانسی برای جذب کمک‌ها به این ولسوالی راه اندازی می‌شود تا به مشکلات مردم رسیدگی شود.

وی گفت:

"ما برای رفع مشکل مردم درزاب گام‌های ابتدایی را برداشته ایم و ما در نظر داریم تا پروسه کاری را سرعت بخشیده و هر چه زودتر به کمک آن‌ها بشتابیم."

مسئولان در حالی از اقدامات جهت ارسال کمک‌های عاجل به مردم درزاب خبر می‌دهند که قرار اظهارات رحمت‌الله حشر ولسوال درزاب، طی دو هفته گذشته ۲۷ تن در آن ولسوالی نسبت سردی هوا و عدم دسترسی به خدمات صحی جان باخته‌اند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG