لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۱

چهار مهاجم و دو عسکر هندی در کشمیر تحت کنترول هند کشته شدند


در تازه ترین رویداد در منطقه مورد منازعه کشمیر تحت کنترول هند، در نتیجه برخورد بین عساکر هندی و جدایی طلبان، دو عسکر هندی و چهار مهاجم کشته شدند.

اس. پی. پانی رئیس پولیس آن منطقه به آژانس خبری رویترز گفته‎است، این برخورد در قریه پریسال که در جنوب سرینگر موقعیت دارد، زمانی صورت گرفت که افراد مسلح بالای یک پوسته اردوی هند حمله کردند.

به گفته اس. پی. پانی در اثر این برخورد دو عسکر هندی، چهار مهاجم مسلح و یک فرد ملکی باشنده محل کشته شدند.

اس. پی. پانی رئیس پولیس منطقه گفته‎است، فرد ملکی که کشته شد، مالک منزلی بود که مهاجمان مسلح به آن داخل شده و از آن‎جا در برابر نیروهای هندی مقاومت می‎کردند.

در نتیجه این برخورد سه عسکر هندی نیز زخمی شده‎اند.

از چندین دهه به اینسو حملات مهاجمان مسلح در منطقه کشمیر تحت کنترول هند ادامه دارد.
از چندین دهه به اینسو حملات مهاجمان مسلح در منطقه کشمیر تحت کنترول هند ادامه دارد.

دگروال منیش یک سخنگوی اردوی هند در شهر سرینگر به آژانس خبری فرانس پرس گفته‎است، حمله کنندگان در داخل قریه پنهان شده بودند که توسط عساکر اردوی هند محاصره شدند.

به گفته دگروال منیش، در محل منازعه از نزد مهاجمان اسلحه و مهمات نیز بدست آمده‎است و عملیات نیروهای هند در آن منطقه ادامه دارد.

از چندین دهه به اینسو حملات مهاجمان مسلح در منطقه کشمیر تحت کنترول هند ادامه دارد.

هند پاکستان را به حمایت از افراد مسلح در کشمیر تحت کنترول آن کشور متهم می‎کند که با فراهم آوری اسلحه و مهمات برای گروه‎های افراطی، آتش خشونت را در این منطقه مورد منازعه دامن می‎زند ولی پاکستان همواره این اتهام را رد کرده‎است.

در کشمیر که اکثریت باشندگان آن مسلمان اند، موج تازه خشونت‎ها در ماه جولای سال گذشته میلادی زمانی آغاز شد که نیروهای هند برهان وانی یک رهبر ارشد و شناخته شده جدایی طلبان را به قتل رسانیدند.

در ماه گذشته سه کارگر سرکسازی در این منطقه زمانی کشته شدند که افراد مسلح ناشناس بالای اقامتگاه شان حمله کردند.

XS
SM
MD
LG