لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۵

سرخط: پاکستان نه‌تنها حامی تروریزم بوده، بلکه یک دولت تروریست است


حملات راکتی پاکستان بالا برخی مناطق در ولایات کنر و ننگرهار و خواست رئیس جمهوری افغانستان از حکومت قطر بخاطر مسدود نمودن دفتر طالبان، موضوعات مهم و عمده روزنامه‎های چاپ امروز کابل را تشکیل می‎دهد.

ویسا

روزنامه ویسا در در مورد راکت پراگنی‎های پاکستان در شرق افغانستان مطلبی را زیر عنوان "این حملات به کدام هدف صورت می‎گیرد؟"، به چاپ رسانده‎است.

در مطلب آمده‎است که از سال‎ها بدین سو وضعیت سیاسی بین افغانستان و پاکستان تشنج زاست، پاکستان حملات راکتی را بالا خاک افغانستان انجام می‎دهد ولی حکومت افغانستان صرف به اتهام وارد کردن بسنده می‎کند و اقدام دیگری انجام نمی‎دهد.

به باور سرمقاله نویس، عکس العمل باالمثل نه در زمان زمامداری حامد کرزی و نه هم حالا امکان پذیر است.

سرخط

روزنامه سرخط در همین مورد نگاشته‎است و گفته شده که این حملات پاکستان بر مناطق شرقی افغانستان نشان دهنده این است که آنکشور نه تنها حامی تروریزم است بلکه خود یک دولت تروریست می‎باشد.

سرمقاله نویس اضافه می‎نماید که این حملات پاکستان در عکس العملبه حمله و انفجار بر زیارت لعل شهباز قلندر صورت می‎گیرد.

به باور سرمقاله نویس پاکستان به انجام همچو اقدامات می‎خواهد تا در منطقه دو طرف خط فرضی دیورند هرج و مرج را تشدید بخشد و مناطق دیگر را هم تحت کنترول اش دربیاورد.

ماندگار

روزنامه ماندگار بر خلاف سایر روزنامه‎ها، خواست رئیس جمهوری افغانستان از دولت قطر در رابطه به مسدود شدن دفتر طالبان در قطر را مورد بحث قرار داده‎است.

این روزنامه سرمقاله اش را با این عنوان به چاپ رسانیده‎است: "خواست و پیشنهاد رئیس جمهوری باید جدی گرفته شود"، در مطلب آمده‎است که رئیس جمهور در حاشیه نشست مونشن از مقامات قطری خواسته‎است تا در صورتی‎که طالبان تا بهار سال آینده موقف شان را تغییر ندهند باید دفتر شان در قطر مسدود گردد.

در ادامه گفته شده که با وجود این‎که از ایجاد دفتر طالبان در قطر حدود ۵ سال می‎گذرد و لی پیشنهاد مسدود نمودن این دفتر منطقی به نظر می‎رسد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد مطلبی را تحت عنوان "جامعه جهانی باید ریشه تروریزم از بنیاد بر چیند" را چاپ نموده‎است و گفته شده که تروریزم یک تهدید جهانی است و تمام اعضای جامعه جهانی در این مورد باید مسئولیت شان را ادا نمایند.

به باور نویسنده مطلب باید جامعه جهانی مانع تلاش‎های کشورهای حامی تروریزیم مثل گردد.

نویسنده اضافه می‎نماید که جامعه جهانی باید به اظهارات رئیس جمهوری افغانستان که در کنفرانس امنیتی مونشن ایراد نمود، توجه نمایند و کشور های‎که حامی تروریزم هستند را تجرید نمایند در غیر آن زمانی خواهد رسید که تروریزم تمام جهان را مورد تهدید قرار خواهد داد.

XS
SM
MD
LG