لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

نیرو‌های عراقی به مناطق غرب شهر موصل به پیشروی شان ادامه دادند


نیرو‌های مسلح عراق به حمایت امریکا به مناطق غرب شهر موصل نزدیک شده، به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

این نیروها دیروز برای هجوم بر میدان هوایی و یک پایگاه نظامی نزدیک به جنوب شهر آمادگی گرفته تا بتوانند پلی ایجاد کنند که نیروها داخل شهر موصل شوند.

نیروهای مسلح عراق ماه گذشته پس از اخراج جنگجویان گروه تندرو موسوم به دولت اسلامی یا داعش از شرق موصل اکنون در مرحله دوم عملیات نظامی‌شان باز پس‌گیری قسمت‌های غرب این شهر را آغاز کرده‌اند.

مرحله دوم این عملیات نظامی روز یکشنبه گذشته اعلان شد.

یک قوماندان نیروهای مسلح امریکا در عراق به خبرگزاری رویترز گفت، او باور دارد که نیروی‌های عراقی به حمایت امریکا قرارگاه‌های گروه داعش را در شهر‌های موصل عراق و رقه سوریه در شش ماه آینده تصرف خواهند کرد و به کنترول شورشیان داعش که سه سال قبل اعلان خلافت اسلامی کرده بودند، پایان می‌دهند.

جنرال ستیفن تاون سیند در یک کنفرانس خبری در بغداد گفت که آن‌ها مشاروین نظامی قوای امریکا را در خط اول جبهه قرار داده‌اند.

یک خبرنگار رویترز در محل گفت، نیروهای عراقی روز دوشنبه با ادامه جنگ وارد منطقه البوسیف شده و در بالای تپه بلندی موضع گرفتند که از آن‌جا میدان هوایی و ساختمان‌های کنار شهر به مشاهده می‌رسند.

اردوی عراق همچنان گفت، قوای این‌کشور روز دوشنبه خود را در مجاورت میدان هوایی شهر موصل رسانده‌اند.

به نوشته رویترز، نیروهای مسلح عراق همچنان نیاز دارند تا از مجتمع نظامی گزلانی دفاع کنند که بین میدان هوایی و قسمت‌های آخر شاهراه بغداد-موصل قرار دارد.

در این مجتمع نظامی بارک‌های عسکری (قشله) و میدان‌های تعلیم و تربیه نظامی وجود دارند.

قطعات اداره مبارزه با تروریزم عراق که از سوی ایالات متحده امریکا آموزش دیده‌اند و در باز پس‌گیری شرق موصل کمک کرده‌اند، بار دیگر قرار است حملات‌شان را از غرب به مرکز شهر موصل آغاز کنند.

گفته می‌شود، قوماندانان عراقی نسبت به شرق در غرب شهر موصل به جنگ دشواری مواجه خواهند شد، زیرا تانک‌ها و وسایط زرهدار به مشکل می‌توانند راه‌های باریک منتهی به مناطق قدیمی غرب شهر موصل را، عبور کنند.

در حالیکه، مردم گیرمانده در مناطق غرب موصل از کمبود مواد غذایی و سوخت رنج می‌برند، سازمان ملل‌متحد می‌گوید تا ۴۰۰ هزار غیر نظامی امکان دارد در حملات شهر موصل بی‌جا شوند.

مقام‌های سازمان ملل‌متحد می‌گویند، از آغاز حملات تاکنون حدود ۱۶۰ هزار غیر نظامی از مناطق مختلف شهر موصل بی‌جا شده‌اند.

XS
SM
MD
LG