لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

کابل آماده‎است با اسلام آباد در مورد لیست‎های اخیر اقدام نماید


وزارت خارجه افغانستان می‎گوید، حکومت این کشور آماده‎است تا با اسلام آباد مشترکاً در رابطه به لیست‎های ارائه شده از سوی هر دو جانب، تهدیدات ناشی از آن و نگرانی‎های هردو طرف مسئولانه بحث و اقدام نماید.

شکیب مستغنی سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، کشور سوم هم باید از اقدامات افغانستان و پاکستان در این رابطه نظارت نماید.

مستغنی سخنگوی این وزارت روز پنجشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، یک کشور سوم باید از اقدامات انجام شده نظارت نماید.

مستغنی: و یک کشور ثالث از اجرات و اقدامات انجام شده نظارت کند.
مستغنی: و یک کشور ثالث از اجرات و اقدامات انجام شده نظارت کند.

او افزود:

" افغانستان آماده‎است با جانب پاکستان مشترکا روی لیست‎ها و نگرانی‎های هر دو طرف مسئولانه بحث و اقدام نماید و یک کشور ثالث از اجراآت و اقدامات انجام شده نظارت کند."

آقای مستغنی تاکید کرد که در صورتی‎که خشونت‎ها علیه مردم افغانستان ادامه یابد حکومت این کشور به تلاش برای وضع تعزیرات بیشتر علیه همه گروه‌های تروریستی و حامیان شان از طریق میکانیزم‎های بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد اقدام خواهد کرد.

سه روز قبل حکومت افغانستان آدرس ۳۲ مرکز تروریستی همراه با نام ۸۵ تن از مقامات و رهبران طالبان، شبکه حقانی و برخی شبکه‎های تروریستی را به پاکستان فرستاد.

در این نامه یک بار دیگر نام ۸۵ تن از رهبران و مقام‎های طالبان و دیگر شبکه‎های تروریستی درج شده تا پاکستان در قسمت بازداشت و تسلیم‌دهی آنان به افغانستان اقدام کند.

شکیب مستغنی در این نشست ابراز امیدواری کرد که پاکستان هر چه زودتر علیه این افراد اقدام نماید.

این سخنان در حالی مطرح می‎گردد که اخیراً پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان حملات راکتی را انجام داده و علاوه بر آن راه تورخم و سپین بولدک را نیز به روی مسافرین مسدود ساخته‎است.

از سوی هم شماری از کارشناسان می‎گویند، این اقدام حکومت می‎تواند آغاز همکاری‎های مشترک میان افغانستان و پاکستان در راستای مبارزه با تروریزم باشد.

فکور: این شاید آغاز همکاری‎های پاکستان و افغانستان باشد.
فکور: این شاید آغاز همکاری‎های پاکستان و افغانستان باشد.

یونس فکور یکتن از این کارشناسان چنین می‎گوید:

" این شاید آغاز همکاری‎های پاکستان و افغانستان باشد تا ما بتوانیم معضلات را که بین ما وجود دارد حل نمائیم این دقیق است کشور سوم من می‎گویم بهترین کشور می‎تواند از این نظارت کند ایالات متحده امریکا است که هم با پاکستان روابط خوب دارد و هم با افغانستان و همچنان امریکا کشوریست که همین اکنون برای مبارزه با تروریزم با پاکستان و افغانستان همکاری می‎کند."

افغانستان بارها پاکستان را به حمایت و تجهیز از گروه‎های تروریستی که بر ضد افغانستان فعالیت می‎کنند، متهم کرده‎است.

اما پاکستان بارها این اتهام‎ها را رد کرده‎است.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG