لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۲

عزیزی: یک تن به اتهام به دام انداختن کارمندان صلیب سرخ گرفتار شد


امنیت ملی ولایت جوزجان یک تن را به اتهام دست داشتن در قضیه به دام انداختن هشت کارمند اداره صلیب سرخ به داعشیان گرفتار نمود.

بگفته مقامات امنیتی ولایت جوزجان فرد دستگیر شده قبلا ارتباط با داعش داشته وقضیه تحت تحقیق قرار دارد.

مولوی لطف الله عزیزی والی جوزجان می‎گوید، یکتن از باشندگان ولسوالی قوش تیپه در پیوند به دست داشتن در قضیه به دام انداختن هشت کارمند صلیب سرخ به داعشیان امروز توسط نیروهای امنیت ملی گرفتار شده‎است.

وی همچنان گفت این مرد قبل از آنکه هشت کارمند اداره صلیب سرخ به ساحات دشت لیلی بروند و برای مالداران علوفه حیوانی توزیع کنند، به آن‎ها گفته بود که طالبان و داعشیان با شما کار ندارند.

بگفته والی جوزجانولی افراد قاری حکمت که برای گروه داعش در ولسوالی قوش تیپه فعالیت دارند دو هفته قبل در نزدیکی منطقه ترکمن قدوق این افراد را گرفتار کرده شش تن آن‎ها را جابجا به قتل می‎رسانند و دو تن شان را با خود می‎برند.

او افزود:

" این شخص ارتباط بین داعش و کارمندان صلیب سرخ داشته و کارمندان صلیب را فریب داده که به همین دلیل امنیت ملی او را دستگیر کرد و قضیه زیر تحقیق قرار دارد."

در این حال خدای داد باشنده قریه نو آباد جرقدوق ولسوالی قوش تیپه که توسط افراد قاری حکمت سر گروپ داعشیان به اتهام همکاری با نیروهای پولیس محلی گرفتار شده بود دو روز قبل از زندان آن‎ها توانسته فرار کند می‎گوید:

" من از مدت ۲۰ روز به اینسو در قید داعشیان قرار داشتم و در زندان دو تن از کارمندان صلیب سرخ را نیز دیدم.
داعشیان در مقابل رهایی من از برادرانم دو میلیون افغانی مطالبه کرده بودند.
افراد قاری حکمت از مدتی که در قید آن‎ها بودم خیلی لت و کوبم کردند ولی من توانستم با استفاده از فرصت از نزد آن‎ها فرار کنم."

رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان می‎گوید:

"داعشیان پس از فرار خدایداد از نزد آن‎ها، محل نگهداشت دو کارمند صلیب سرخ را تغییر داده‎اند.

او گفت این موضوع را نیروهای امنیتی کشف نموده‎اند.

به قول قوماندان امنیه قرار است در مربوطات ولسوالی قوش تیپه عملیات گسترده راه اندازی گردد و منطقه از وجود طالبان و گروه داعش پاکسازی گردد.
دو کارمند صلیب سرخ دو هفته قبل در ساحات ترکمن قدوق ولسوالی قوش تیپه پس از کشته شدن شش همکار شان به قریه چقمه چقوراین ولسوالی انتقال داده شدند جای که داعشیان به تازگی در آن‎جا زندان ساخته‎اند.

گزارش عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG