لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۲

مظاهره چیان: سازمان ملل برای جلوگیری حملات راکتی پاکستان اقدام کند


ده‌ها تن در شهر کابل در عکس‌العمل به ادامه حملات راکتی پاکستان بر افغانستان و مسدود شدن راه‌های آن‌کشور به روی افغان‌ها دست به اعتراض زدند.

اعتراض کننده‌ها به روز جمعه از سازمان ملل متحد خواستند تا برای حل این مسئله اقدام کرده و در این راستا گام‌های عملی بردارد.

امید وطن یار رئیس سازمان جوانان مبارز وطن که تجمع اعتراضی را رهبری می‌کرد گفت، اگر پاکستان حملات راکتی‌اش را بر افغانستان متوقف نسازد، آنان بر ضد آن کشور تفنگ بدست خواهند گرفت.

وی گفت:

"اقدامات جنون آمیز دولت پاکستان علیه مردم و دولت افغانستان دست و پاچگی و ماهیت درونی سردمداران پاکستان را به وضاحت نشان می‌دهد. ما حملات راکتی پاکستان را بر افغانستان تجاوز آشکار بر حریم مقدس وطن خود تلقی می‌کنیم."

در چند روز اخیر مردم در چند ولایت دیگر کشور نیز بر ضد پاکستان مظاهره کرده‌اند.

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که پاکستان از یک هفته به این‌سو صدها راکت را در مناطقی از ولایت ننگرهار و کنر پرتاب کرده که تلفاتی را نیز در پی داشته است.

بر علاوه پاکستان دروازه‌های ورودی تورخم و سپین بولدک را نیز به روی رفت و آمد افغان‌ها بسته‌است.

این اقدامات پس از آن از سوی پاکستان روی دست گرفته شد که ادعا کرد که حملات خونین اخیر در آن‌کشور در افغانستان طرح ریزی شده‌است، اما حکومت افغانستان این ادعا را بی‌اساس خواند.

در عین حال اعتراض کنندگان در شهر کابل از حکومت خواستند تا از مداخلات پاکستان به سازمان ملل شکایت کند.

محمد عظیم و حامد روشن دو تن از اعتراض کننده‌ها در مورد چنین گفتند:

"خواست اصلی ما از حکومت افغانستان این‌است که به جامعه جهانی شکایت کند که به سیاست دوگانه‌اش علیه افغانستان خاتمه دهد."

"حوصله افغان‌ها را امتحان نکند اگر این حالت ادامه یابد باز هم افغان‌ها متحد خواهند شد و در برابر پاکستان جنگ خواهند کرد."

اما پیش از این حکومت افغانستان تاکید کرد که اگر پاکستان به خشونت‌هایش علیه افغان‌ها و این‌کشور ادامه دهد حکومت افغانستان با استفاده از میکانیزم‌های جهانی و به خصوص از طریق سازمان ملل متحد بر ضد آن‌کشور اقدام خواهد کرد.

سحرلیوال

XS
SM
MD
LG