لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

انیس: پاکستان می‌خواهد بالای افغانستان فشار وارد کند


روابط افغانستان و پاکستان و اقدامات ضعیف پاکستان در امر مبارزه علیه تروریزم، موضوعات عمده روزنامه‌های چاپ امروز کابل را تشکیل می‌دهد.

ویسا

روزنامه ویسا در صفحه نخست شماره امروز اش از قول تظاهر کنندگان می‌نویسد که پاکستان از تروریستان حمایت می‌کند و باید به انزوا کشانیده شود.

در مطلب دیگری نوشته شده که کوشش جهت احیا روابط دوستانه با پاکستان بی‌نتیجه می‌باشد.

نویسنده مطلب با اشاره به سیاست‌های دوگانه پاکستان می‌نگارد که هیچ لازم نیست که کوشش شود تا میان افغانستان و پاکستان روابط دوستانه ایجاد شود.

در مطلب از قول شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هندوستان گفته شده که پاکستان به جای این‌که دیگران را متهم به حمایت از تروریستان نماید، در خاک خودش علیه تروریستان باید اقدام نماید.

دنیا

روزنامه دنیا در یک مطلب از قول رونالد نیومن سفیر پیشین امریکا در افغانستان نگاشته است که در قسمت پرداخت پول به پاکستان باید تجدید نظر صورت بیگیرد.

در ادامه مطلب از قول آقای نیومن آمده‌است که در پاکستان مردمان نیر به سر می‌برند که بالای افغانان و خارجی‌های مستقر در این‌کشور حمله می‌کنند و پول را که پاکستان از سوی امریکا دریافت می‌نماید بر علیه این گروه استفاده نمی‌شود.

در مطلب دیگر از قول الطاف حسین رهبر تحریک قومی متحده پاکستان نگاشته شده‌است که فوج پنجابی زیر نام مبارزه علیه تروریزم، پشتون‌ها را می‌کوبد.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته است که با مسدود نمودن دروازه‌های تورخم و سپین بولدک، پاکستان می‌خواهد تا بالای افغانستان فشار وارد نماید.

به بارو سرمقاله نویس ضرر این اقدام پاکستان بیشتر به خود پاکستان وارد می‌شود و به افغانستان کدام ضرری را وارد نمی‌کند.

در ادامه سرمقاله آمده‌است که پاکستان هر موضوع را به منافع سیاسی‌اش ربط می‌دهد و معیار‌های بین‌المللی را مد نظر نمی‌گیرد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی عنوان سرمقاله اش را چنین نوشته است "توجه نمائید که پاکستان بزرگترین شیطان است."

سرمقاله نویس نوشته است که پاکستان زمانی‌که تحت فشار قرار می‌گیرد باز به حیله و نیرنگ متوصل می‌شود و امریکا نباید این بار به پاکستان اجازه بدهد که خودش را به جای حامی تروریزم، قربانی تروریزم جلوه بدهد.

XS
SM
MD
LG