لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۱

مسابقۀ اسکی جام شهدای امنیت ملی در بامیان برگزار شد


یک مسابقه اسکی به مناسبت بزرگداشت از شهدای امنیت ملی افغانستان در پارک شهید مزاری در مرکز بامیان برگزار شد.

افضل نوری رئیس فدراسیون اسکی افغانستان در این مورد در جمع خبرنگاران گفت:

"این دور مسابقات اسکی که به خاطر یادبود از شهدای گمنام ریاست امنیت ملی افغانستان برگزار شد، ۷۴ اسکی باز از شش کلپ محلی اسکی در بامیان شرکت کرده بودند. این مسابقات در سه بخش جوانان، دختران و نونهالان برگزار شد."

این دوره از مسابقات بصورت سرعتی بوده که اسکی بازها باید فاصلۀ ۳۴۰ متر را سپری می‌کردند تا به خط پایان برسند.

در پایان این مسابقات نصرالله عادلی در بخش جوانان توانست مقام اول را بدست بیاورد. همچنین سحر در بخش دختران و منصور در بخش نونهالان توانستند مقام اول را کسب کنند.

نصرالله عادلی در مورد این مسابقات چنین گفت:

"در این مسابقه توانستم با زمان ۳۶ ثانیه مسافت تعیین شده را طی کنم و مقام اول را بدست بیاورم. اسکی بازها در بامیان با مشکل کمبود امکانات مواجه هستند. ما با کمترین امکانات به ورزش خود ادامه می‌دهیم و فقط دو سال قبل یک موسسه جرمنی به تعداد ۳۰۰ پایه اسکی مستعمل را برای اسکی بازهای بامیان توزیع کرده بود که تا حال از آن وسایل استفاده می‌کنیم."

در این برنامه نماینده‌های ریاست امنیت ملی افغانستان و حکومت محلی بامیان نیز اشتراک کرده بودند.

عبدالرحمن احمدی سخنگوی والی بامیان در مورد کارکردهای اداره محلی برای پیشرفت ورزش اسکی در بامیان به رادیو آزادی گفت:

"اداره محلی بامیان با فراهم کردن زمینه برای ورزشکاران اسکی توانسته پیام ورزش دوستی، صلح و امنیت بامیان را به گوش جهانیان برساند. همچنین با تلاش و تماس‌های پیگیر اداره محلی بامیان با ارگان‌های مربوطه یک پارک اسکی به نام شهید وحدت ملی در مرکز بامیان ایجاد و در حکومت مرکزی ثبت شده‌است. همینطور اداره محلی بامیان از هیچ تلاش برای حمایت از اسکی بازهای این ولایت که در این اواخر پیشرفت‌های چشمگیری داشته اند، دریغ نخواهد کرد."

این در حالیست که ورزش اسکی از ۶ سال به این طرف در ولایت بامیان رواج پیدا کرده و تا حال ورزشکاران بامیانی با کمترین امکانات توانسته اند در این ورزش پیشرفت‌‎های زیادی داشته باشند. طوریکه در این اواخر دو اسکی باز بامیانی در مسابقات جهانی کشور سویس توانستند جواز حضور در مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کوریا را برای اولین بار بدست بیاورند.

عباس نادری، بامیان

XS
SM
MD
LG