لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۲۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۸

سخنگویان شماری از ولایات از تهدیدات امنیتی در ۱۳۹۶ هشدار دادند


سخنگویان برخی ولایات از نا امنی و فعالیت‎های داعش و گروه‎های مسلح غیر مسئول دیگر در ولایات‌شان ابراز نگرانی می‎کنند.

آنان می‎گویند که فعالیت‎های داعش و برخی گروه‎های مسلح غیر مسئول در ولایات‌شان قابل نگرانی بوده که اگر جلو شان گرفته نشود در بهار سال آِینده نا امنی‎ها افزایش خواهد یافت.

ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل در کنفرانس گزارش‌دهی سال ۱۳۹۵ سخنگویان در کابل گفت که گروه داعش در ولایات جوزجان، فاریاب و سرپل مصروف سربازگیری می‎باشد که باید علیه آن اقدام جدی صورت گیرد.

امانی: بیش از شش، هفت ماه می‎شود که گروه داعش در برخی ولسوالی‎های سرپل، جوزجان همچنان فاریاب در حال سرباز گیری است.
امانی: بیش از شش، هفت ماه می‎شود که گروه داعش در برخی ولسوالی‎های سرپل، جوزجان همچنان فاریاب در حال سرباز گیری است.

او افزود:

"بیش از شش، هفت ماه می‎شود که گروه داعش در برخی ولسوالی‎های سرپل، جوزجان همچنان فاریاب در حال سرباز گیری است و اگر این کار ادامه یابد در بهار سال آینده یک تهدید جدی در سرپل و ولایات همجوار آن به وجود خواهد آمد."

امانی گفت که در جریان سال ۱۳۹۵ چهار بار مخالفین مسلح حکومت بالای ولایت سرپل حمله کردند اما توسط نیروهای امنیتی افغان عقب زده شدند.

قابل یاد آوریست که داعش فعالیت‌اش را در افغانستان از ولایت ننگرهار آغاز نموده که با نا امن ساختن برخی ولسوالی‎ها دست به کشتار مردم عام زد.

در این حال مسئولین ولایت فراه می‎گویند که در این ولایت نیز نا امنی‎ها وجود دارد اما می‎افزایند که با همکاری مردم تلاش دارند تا از ناامنی‎ها کاسته و ثبات را برقرار کنند.

محمد ناصر مهری سخنگوی والی فراه درین نشست گفت که حدود چهار ما قبل بالای مرکز این ولایت حمله مسلحانه از سوی مخالفین مسلح صورت گرفت و اکنون نیز تهدیدات امنیتی محسوس است.

مهری: تهدیدات امنیتی موجود است.
مهری: تهدیدات امنیتی موجود است.

او افزود:

"تهدیدات امنیتی موجود است سه چهار ماه قبل بالای مرکز ولایت فراه حمله شد دشمن حتی در کمربند اول امنیتی رسیدند اما ما توانستیم که در کنار نیروهای امنیتی مردم را نیز باخود داشته باشیم که با همکاری آنان توانستیم مرکز را نجات دهیم و مخالفین را شکست دهیم."

در این حال مقامات محلی ولایت کندز از موجودیت گروه‎های مسلح غیر مسئول در این ولایت ابراز نگرانی می‎کنند.

سید محمود دانش سخنگوی والی کندز به رادیو آزادی گفت که یکی از چالش‎های عمده در این ولایت موجودیت افراد مسلح غیر مسئول می‎باشد که برای مردم مشکل‌زا شده‎است.

دانش: حدود دو تا سه صد فرد مسلح غیر مسئول همین اکنون در ولسوالی خان آباد حضور دارند.
دانش: حدود دو تا سه صد فرد مسلح غیر مسئول همین اکنون در ولسوالی خان آباد حضور دارند.

او افزود:

"عمده‌ترین مشکل در کندز حضور افراد مسلح غیر مسئول در برخی از ولسوالی‎هاست در حدود دو تا سه صد فرد مسلح غیر مسئول همین‌اکنون در ولسوالی خان‌آباد حضور دارند که دست به نا امنی دزدی و اعمال غیر قانونی می‎زنند."

اما محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‎گوید که این وزارت مصمم است تا عملیات‎های گسترده را در مناطق نا امن راه اندازی کرده و پلان‎های مخالفین را خنثی نماید.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG