لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۲

دورۀ جدید کاری ولسی جرگه افغانستان امروز دوشنبه آغاز می‌شود


دوره جدید کاری ولسی جرگه افغانستان امروز دوشنبه با حضور رئیس جمهور غنی و شماری دیگر از مقامات بلند رتبه حکومت افغانستان آغاز می‌شود.

گفته می‌شود اعضای ولسی جرگه در دور جدید کاری‌شان، مسئله وزرای سلب صلاحیت شده را جدی گرفته و از حکومت خواهان معرفی افراد مناسب برای وزارت‌های می‌شوند که وزرای‌شان در دور قبلی کاری این جرگه سلب صلاحیت شده بودند یا از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شوند.

عرفان‌الله عرفان نایب منشی ولسی جرگه افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت، در روز‌های نخست کار شان هیئت اداری این جرگه انتخاب خواهد شد.

عرفان الله عرفان نایب منشی ولسی جرگه افغانستان
عرفان الله عرفان نایب منشی ولسی جرگه افغانستان

وی افزود:

"ما به حکومت مکتوب فرستاده ایم که اگر کدام اولویت جدی روی مسایل تقنینی و نظارتی باشد به ما آن را بفرستد. روی آن بحث خواهیم کرد و در ارتباط با کسانی‌که ضرروت به رأی اعتماد دارند. در ارتباط با سلب صلاحیت هفت تن از وزرا و سه تن دیگری که به حیث سرپرست کار می‌کردند ما تقاضای جدی داریم تا با آمدن وکلا و شروع دوره کاری پارلمان، رئیس جمهور و حکومت لیست کسانی را بفرستند که به حیث وزیر معرفی می‌شوند."

آقای عرفان افزود، اعضای ولسی جرگه از زمان سلب صلاحیت این وزرا تا به حال از حکومت بار بار تقاضا کرده‌اند که افراد واجد شرایط را به این پُست‌ها معرفی نماید.

این دور کاری ولسی جرگه در حالی آغاز می‌شود که دور گذشته کاری این جرگه مدت‌ها قبل پایان یافته است و انتخابات ولسی جرگه و شورا های ولسوالی‌ به دلیل ناهنجاری‌های موجود به وقت تعیین شده آن صورت نگرفت.

آقای عرفان در مورد دورۀ کاری ولسی جرگه چنین گفت:

"این دور، سال هفتم دوام کاری دوره تقنینی شانزدهم ولسی جرگه می‌شود و امیدواریم حکومت افغانستان در آیندۀ نزدیک بتواند زمینه انتخابات عادلانه و شفاف را فراهم بسازد."

آقای عرفان همچنان گفت در نظر است، مطابق با اصول وظایف داخلی و قانون اساسی افغانستان به غیر از رئیس ولسی جرگه، چهار تن از اعضای هیئت اداری این جرگه یعنی معاون اول، معاون دوم، منشی و نایب منشی در دو روز آینده انتخاب شوند.

XS
SM
MD
LG