لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۸

غنی: تعریف دوست و دشمن واضح و ابهامات آن برطرف شده‎است


رئیس جمهور افغانستان می‎گوید اکنون تعریف دوست و دشمن برای حکومت و ملت افغانستان واضح شده و تمام ابهامات و سردرگمی‎ها درین خصوص برطرف شده‎است.

وی از تلاش‎ها در خصوص تقویت و تجهیز بیشتر نیروهای امنیتی برای مبارزه با تروریزم خبر داد.

غنی روز دوشنبه در مراسم افتتاح دور شانزدهم تقنینی سال هفتم شورای ملی داعش و طالبانی را که دست به کشتار مردم می‎زنند مانند سایر گروه‎های تروریستی دشمنان ملت افغانستان خطاب کرد.

وی طالبان را عامل بدبختی تمام کشور خوانده و گفت که در حال حاضر بیست گروه تروریستی در افغانستان به حمایت طالبان مسلح فعالیت می‎کنند.

رئیس جمهور غنی با توجه به تهدیدات از سوی این گروه‎ها گفت ممکن چالش‎ها ادامه پیدا کند اما حکومت افغانستان برای مقابله با آن آمادگی کامل دارد.

غنی: ممکن است ما در سال پیشروی کمتر از سال گذشته با چالش‎های امنیتی مواجه نباشیم.
غنی: ممکن است ما در سال پیشروی کمتر از سال گذشته با چالش‎های امنیتی مواجه نباشیم.

او افزود:

"ممکن است ما در سال پیشروی کمتر از سال گذشته با چالش‎های امنیتی مواجه نباشیم اما با تدابیری که روی دست گرفته شده‎است و برنامه‎های‎که در حال اجراست ما اطمینان داریم که به توفیق الهی تا پایان سال سطح چالش‎ها را به صورت قابل ملاحظه کاهش خواهیم داد خوشبختانه تعریف دوست و دشمن برای ملت و دولت ما واضح شده و ابهام‎ها درین زمینه برطرف شده‎است."

غنی، همچنان گفت آن‌عده جوانانی‎که از احساسات‌شان سوء استفاده شده و حالا می‎خواهند به صلح روبیاورند حکومت برای آن‎ها زمینه زندگی صلح‌آمیز را مساعد می‎سازد.

وی گفت کسانی‎که اراده صلح را ندارند ما اراده پیروزی را در جنگ داریم و اجازه نمی‎دهیم برخی افراد به اشاره بیگانه‌گان آینده ملت ما را تاریک سازند.

اشرف غنی اطمینان داد که تلاش‎ها به سطح دولت برای تقویت تجهیز نیروهای امنیتی و برنامه‎های انکشافی در کشور ادامه داشته و جامعه جهانی و حکومت جدید امریکا نیز درین زمینه تعهد ادامه همکاری را داده‎اند.

این در حالیست که اخیراً برخی از اعضای شورای ولایتی بدخشان گفته‎اند که ولسوالی‎های وردوج، یمگان و جرم به قرارگاه‎های دایمی و مراکز آموزشی طالبان مسلح و تروریستان خارجی مبدل شده‎است.

از سوی هم طالبان با حملات گسترده‌شان در جریان هفته گذشته ولسوالی تاله‌و‌برفک ولایت بغلان را تصرف کرده اما پس از دو روز دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمد.

درین حال عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه افغانستان از بیشتر شدن تهدیدات تروریزم در کشور ابراز نگرانی کرده و تأکید کرد که باید از آن جلوگیری شود.

ابراهیمی: تهدید تروریزم با عناوین جدید و قطب بندی‎های حمایتی چالش‎های تازه را جدی تر از گذشته را در برابر حکومت و نیروهای حکومتی ما ایجاد کرده‎است.
ابراهیمی: تهدید تروریزم با عناوین جدید و قطب بندی‎های حمایتی چالش‎های تازه را جدی تر از گذشته را در برابر حکومت و نیروهای حکومتی ما ایجاد کرده‎است.

ابراهیمی افزود:

"تهدید تروریزم با عناوین جدید و قطب بندی‎های حمایتی چالش‎های تازه را جدی‌تر از گذشته را در برابر حکومت و نیروهای حکومتی ما ایجاد کرده‎است سال پیشروی سال پر آزمون برای نیروهای امنیتی کشور ما خواهد بود که توجه جدی برای استراتژی مدون، تجهیز و نیرومند سازی آن‎ها را ایجاب می‌نماید."

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جدید دوره تقنینی شورای ملی بتواند به مشکلات مردم در کشور رسیدگی کرده حکومت نیز درین راستا با جدیت عمل نماید.

هرچند رئیس جمهور داعش، طالبان و گروه‌های تروریستی خارجی را دشمنان مردم افغاستان خطاب کرد اما ناصر شفیق کارشناسان افغان می‎گوید که هدف رئیس جمهور، کشور حامی این گروه‎ها یعنی پاکستان نیز می‎باشد که تا حال از حمایت آن‎ها دست نکشیده‎است.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG