لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۸

الکوزی: نتایج تحقیقات حمله بر شفاخانه سردار داوود خان قناعت‌بخش نیست


کمیته امنیتی و دفاعی مشران جرگه افغانستان می‎گوید، نتایج تحقیقات در مورد حمله شفاخانه سردار محمد داوود خان قناعت‌بخش نیست.

هیئت بررسی این رویداد روز چهارشنبه گفت، به شواهدی دست یافته‎اند که ممکن آنان را به سرنخ‎های برساند، اما اعلام نتیجه نهایی را پیش از وقت خواند.

اما رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مشران جرگه افغانستان می‎گوید، حمله مرگبار شفاخانه سردار محمد داوود خان به‌گونه دقیق مورد تحقیق قرار نگرفته‎است.

هاشم الکوزی در صحبت به رادیو آزادی گفت، پرسش‎های وجود دارد که باید مقام‎ها پاسخ آن را بدهند.

به گفته الکوزی این کمیته از لوی درستیز افغانستان و مسئول امنیتی شفاخانه سردار محمد داوود خان خواسته‎است تا بروز شنبه حضور یافته و به سؤال‎های سناتوران پاسخ دهند.

الکوزی: کاملاً این را رد می‎کنیم که گفته شده مهاجمان از داخل شفاخانه نیستند.
الکوزی: کاملاً این را رد می‎کنیم که گفته شده مهاجمان از داخل شفاخانه نیستند.

آقای الکوزی بدون ارائه اسناد و شواهد می‎گوید، در حمله شفاخانه سردار محمد داوود خان از داخل شفاخانه همکاری صورت گرفته‎است.

او افزود:

"کاملاً این را رد می‎کنیم که گفته شده مهاجمان از داخل شفاخانه نیستند و با آن‎ها از داخل کمک نشده‎است. با مهاجمان همکاری شده و بدون همکاری از شفاخانه هیچ‌کسی نمی‎تواند به شفاخانه برود. تحقیقات که صورت گرفته ناقص است. اگر آن‎ها از داخل شفاخانه نیامدند و همکاری نشدند از کدام دروازه آمدند؟"

اما هیئت بررسی رویداد حمله بر شفاخانه سردار محمد داوود خان می‌گوید هیچ سندی وجود ندارد که این حمله از داخل سازمان‌دهی شده باشد.

در حمله بر این شفاخانه نزدیک به پنجاه تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این رویداد را گروه داعش به عهده گرفت.

XS
SM
MD
LG