لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۲

والی غور: مخالفین مسلح دست از محاکم صحرایی بردارند


مسئولان دولتی در غور سال ۱۳۹۵ را یکی از سال‎های پر چالش و خشونت در غور عنوان کردند.

مسئولان تأکید کردند که مخالفین در سال ۱۳۹۵ تلاش فراوان را برای تصرف واحد اداری این ولایت انجام دادند.

به‌گفته این مقامات هرچند مخالفین در سال گذشته نیز کدام دست‌آورد نداشتند ولی در سال جدید تدابیر نیروهای امنیتی را برای تأمین امنیت جدی‌تر عنوان کردند.

غلام ناصر خاضع والی غور که در محفل تجلیل از روز دهقان صحبت می‎کرد تأکید نمود که در سال جاری با تمام امکانات آماده دفاع از این ولایت هستند و بر مخالفین اجازه اخلال امنیت را نخواهند داد.

وی هم‌چنان بر گروه‌های مسلح غیر مسئول پیام فرستاد و از آن‎ها خواست تا دست از محاکمات صحرایی، اخاذی‎ها و آزار و اذیت مردم دست بردارند در غیر این صورت اداره محلی دست به الاشه نخواهند نشست.

نقشه غور
نقشه غور

وی افزود:

"من ازین طریق برای مخالفین مسلح دولت افغانستان که مزدوران بیرونی هستند می‎خواهم بگویم که نام شما به بدترین قسم آن درج تاریخ خواهد شد و دیگر این‎که شما هیچ‌گاه به خواست‎های نامشروع‌تان که ستم بر مردم ما است نخواهید رسید و این یک خواب است و به فجیح‌ترین گونه به قتل خواهید رسید."

والی غور که از مردم این ولایت برای همکاری با نیروهای امنیتی کمک خواست هم‌چنان از تمام ریاست‎های دولتی خواستاز خویش‌خوری و رشوه‌ستانی خودداری نموده و خود را آلوده به این فساد نسازند.

در همین حال عبدالحمید ناطقی عضو شورای ولایتی غور که به نمایندگی ازین شورا صحبت می‎کرد دغدغه اصلی مردم را در بهار نو، مشکلات امنیتی عنوان کرد.

وی از مسئولین نظامی این ولایت خواست تا پلان‎های اساسی را جهت تأمین امنیت سال جدید روی دست بگیرند.

او افزود:

"نگرانی اصلی مردم ما مشکل امنیت است و ما از حکومت و نیروهای امنیت می‎خواهیم تا پلان اساسی را به همکاری شورای ولایتی، شورای علما و متنفذین جهت تأمین امنیت روی دست بگیرند."

نگرانی از وضعیت امنیتی در سال جدید در حالی صورت می‎گرد که در سال ۱۳۹۵ ده‎ها غیر نظامی که ۲۸ تن آن به‌گونه گروهی در شمال مرکز غور از سوی گروه موسوم به داعش تیرباران گردیدند، کشته و زخمی شدند و هم‌چنان در هفته اخیر سال سه خانم در ولسوالی‎های شهرک و دولینه به‌گونه مرموز از سوی قوماندانان مسلح غیر مسئول تیرباران گردیدند.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG