لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۸

پولیس در مورد مهاجم حملۀ تروریستی لندن جزئیات ارائه کرد


پولیس لندن گفت، مهاجم حملۀ تروریستی روز گذشته در این شهر خالد مسعود نام دارد، ۵۲ سال داشت و در بریتانیا به دنیا آمده بود.

پولیس گفت، نامبرده که در این اواخر در ناحیۀ ویست میدلندز لندن زندگی می‌کرد سوابق وی در این اواخر زیر کدام بررسی نبود و معلومات هم وجود نداشت که او شاید نیت کدام حملۀ تروریستی داشته باشد.

تیریزا می صدراعظم بریتانیا
تیریزا می صدراعظم بریتانیا

تیریزا می صدراعظم بریتانیا به پارلمان این‌کشور گفت، پولیس چند سال پیش به گمان فعالیت‌های افراطی از این فرد بازجویی کرده بود و چنین انطباع حاصل شده بود که او زیر تبلیغات گروه‌های دهشت افگن قرار گرفته‌است.

پولیس می‌گوید که آن‌ها در حال حاضر این موضوع را بررسی می‌کنند که آیا خالد مسعود واقعاً از گروه‌های افراطی الهام گرفته بود یا نه.

مسئولان امنیتی بریتانیا می‌گویند که نامبرده قبلاً به کدام عمل تروریستی متهم نشده بود ولی در چندین قضیۀ دیگر محکوم شده بود.

او در سال ۱۹۸۳ در یک قضیۀ جنایی و در سال ۲۰۰۳ بخاطر داشتن یک کارد با خود محکوم شده بود.

بوریس جانسن وزیر خارجۀ بریتانیا در نشست خبری دیروز در نیویارک این حمله در لندن را حمله بر همۀ جهان عنوان کرد.

بوریس جانسن وزیر خارجۀ بریتانیا
بوریس جانسن وزیر خارجۀ بریتانیا

وی افزود:

" شاید شما اطلاع داشته باشید که امروز در لندن اتباع یازده کشور قربانیان این حمله اند و این نشان می‌دهد که این حمله در لندن حمله بر جهان است."

گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش مسئولیت این حمله را ادعا کرده، گفته که این حمله توسط یکی از سربازان این گروه انجام شده‌است.

ویب سایت اعماق مربوط به گروه دولت اسلامی گفت که این حمله انتقام از کشورهای است که در ایتلاف بین‌المللی ضد این گروه شامل اند.

مسئولان می‌گویند هر چند گمان می‌رود که خالد مسعود این حمله را به طور انفرادی انجام داده باشد ولی دست داشتن افراد دیگر در آن بعید نیست.

در عملیات روز پنجشنبه پولیس هشت تن در سرتاسر بریتانیا دستگیر شدند.

گزارش بی‌بی سی گفت، موتریکه در این حمله مورد استفاده قرار گرفت هفته گذشته از یک شرکت موترها کرایه گرفته شده بود.

پولیس لندن می‌گوید، در این حمله که در نزدیکی پارلمان صورت گرفت پنج تن به شمول مهاجم کشته و چهل تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG