لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۱

ائتلاف کردها و عرب‌ها یک پایگاه مهم داعش را در سوریه تصرف کرد


ائتلاف کردها و عرب‌ها در شمال سوریه می‌گوید، تندروان داعش را از یک پایگاه هوایی مهم استراتژیک رانده‌اند که در سال ۲۰۱۴ یک محل کشتار دسته جمعی از سوی داعش بود.

طلال سیلو سخنگوی این ائتلاف دیروز به آژانس خبری فرانسه گفت:

"نیروهای دموکراتیک سوریه کنترول کامل میدان هوایی نظامی طبقه را در دست دارند و عملیات برای تصفیه آن و خنثی‌سازی ماین‌های جاسازی شده در آن جریان دارد تا امنیت این میدان هوایی کاملاً تأمین گردد."

گفته می‌شود این میدان هوایی حال می‌تواند به حیث میدان آغاز حملات بر بند آب طبقه استفاده شود که در چنگ داعش قرار دارد.

تندروان داعش دیروز هشدار دادند این بند می‌تواند در اثر حملات هوایی جت‌های جنگی نیروهای ائتلاف تخریب شود.

مقامات نیروهای ائتلاف این ادعای داعش را رد کرده گفتند، جنگجویان «اس. دی. اف» یا نیروهای دموکراتیک سوریه کنترول راه در شمال این بند را در دست دارند که می‌توانند حتی در صورت حمله بر تندروان داعش از تخریب این بند جلوگیری شود.

ملل‌متحد هشدار داده‌است در صورتی‌که بند آب طبقه با یک سبوتاژ احتمالی از سوی داعش یا از اثر حملات هوایی ائتلاف تخریب شود، سوریه با سیل فاجعه‌بار مواجه خواهد شد.

نیروهای ائتلاف کرد و عرب در سوریه از حمایت هوایی و زمینی قوای امریکایی برخوردار بوده‌اند و در حال پیشرفت به سمت رقه می‌باشند که مرکز داعش در سوریه است.

قابل ذکر است که پایگاه هوای طبقه در ماه اگست سال ۲۰۱۴ به دست جنگجویان داعش افتاد.

داعش که به ارتکاب جرایم سنگین حقوق بشری متهم است به‌طور فوری در همان وقت اعلان کرد که ۲۰۰ سرباز حکومتی را در آن‌جا کشته است و سپس ویدیوهای را از این کشتارها منتشر کرد.

این گروه در حال حاضر در دو جبهه تحت فشار شدید قرار دارد، یعنی در رقۀ سوریه و شهر موصل عراق.

XS
SM
MD
LG