لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۲

یک هیئت نظامی روسیه به وزیرستان شمالی سفر کرده‌است


مقامات پاکستان در مورد سفر یک هیئت روسیه به وزیرستان شمالی خبر می‎دهند.

به اساس معلومات منابع نظامی پاکستان هیئت نظامی روسیه به منطقه قبایلی وزیرستان شمالی که پناه گاهی اصلی طالبان افغان می‎باشد سفر کرده و مقامات نظامی پاکستان در مورد عملیات علیه طالبان پاکستانی در امتداد خط دیورند به آن‎ها معلومات داده‎اند.

مقامات پاکستانی می‎گویند بعد از عملیات قوای پاکستان در وزیرستان شمالی این هیئت نظامی روسی به این منطقه رفته‎است.

به گفته مقامات اردوی پاکستان هیئت مذکور روز پنجشنبه پیروزی عملیات قوای پاکستان را از نزدیک مشاهده کرده و از تلاش‎های حکومت پاکستان در مبارزه علیه تروریزم ستایش نمود.

اردوی پاکستان از چند سال به اینسو عملیات را در هردو وزیرستان ادامه می‎دهد.
اردوی پاکستان از چند سال به اینسو عملیات را در هردو وزیرستان ادامه می‎دهد.

در یک اعلامیه شعبه مطبوعاتی اردوی پاکستان آمده‎است که هیئت روسی تحت رهبری معاون لوی درستیز قوای مسلح این کشور جنرال سرگی یوری ایویچ ایسراکوف از منطقه میرانشاه دیدن کرده‎است. به اساس اعلامیه، قوماندان قول اردوی پاکستان در پشاور جنرال نذیر احمد در این سفر با هیئت روسی همراه بود.

در اعلامیه همچنان ذکر شده‎است که به هیئت روسیه در مورد چگونگی عملیات در امتداد خط دیورند، معلومات داده‎شد.

هیئت نظامی روسیه چند ماه بعد از آن به پاکستان سفر می‎کند که قوای روسیه و پاکستان تمرینات مشترک را در پاکستان انجام دادند.

اردوی پاکستان از چند سال به اینسو عملیات را در هردو وزیرستان ادامه می‎دهد، اما مقامات افغان و امریکایی اتهام وارد می‎کنند که اردوی پاکستان علیه شبکه حقانی که مراکز آن در وزیرستان شمالی موقعیت دارند، اقدامات لازم را پیش نگرفته‎است.

روسیه از سال‎های طولانی به اینسو با رقیب اتومی پاکستان در منطقه یعنی هند روابط نزدیک دارد و این در حالیست که پاکستان به شکل عنعنوی جز ساحه نفوذ امریکا بشمار می‎رود. هرچند این دو کشور هنوز هم متحد نزدیک می‎باشند، اما در اواخر اسلام آباد و مسکو در ساحه نزدیک ساختن روابط خود یک سلسله گام‎ها را برداشته‎اند.

در همین راستا در این اواخر روسیه ــچین و پاکستان را دعوت نمود که در مذاکرات مربوط بهصلح افغانستاناشتراک کنند.

دور دیگر این مذاکرات صلحکه در آن علاوه بر روسیه پاکستان، افغانستان، هند، چین و ایران هم دعوت شده‎اند قرار است در ۱۴ ماه اپریل در مسکو برگذار شود، ولی امریکا گفته‎است که در این اجلاس سهم نمی‎گیرد.

برای دیدن ویدیوی این گزارش اینجا را کلک کنید

XS
SM
MD
LG