لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۵

شمار کشته شدگان حمله اخیر سینت پیترزبرگ روسیه به ۱۴ تن رسید


تعداد کشته شدگان حمله دیروز در شهر سینت پیترزبرگ روسیه به ۱۴ نفر رسیده‎است.

مقامات این شهر ماتم سه روزه را اعلان کرده‎اند.

رهبران جهان ضمن محکوم کردن این حمله، مراتب تسلیت شانرا به مردم روسیه ابراز کرده‎اند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا با همتای روسی اش ولادمیر پوتین تماس تیلفونی گرفته و وعده همکاری با روسیه در پاسخ دهی به این حمله تروریستی را داده‎است. صدراعظم بریتانیا گفتاست این حمله نشان دهنده تهدید است که اروپا با آن مواجه‎است.

این اولین انفجار بزرگ در روسیه در سه سال گذشته بوده‎است.
این اولین انفجار بزرگ در روسیه در سه سال گذشته بوده‎است.

در حالی‎که مقامات شهر سینت پیترزبرگ ماتم سه روزه را به سبب حمله دیروز در این شهر اعلان کرده‎اند، وزارت صحت روسیه می‎گوید، شمار کشته شدگان این حادثه به ۱۴ تن رسیده‎است.

این در حالی است که اداره خدمات امنیت دولتی قرغزستان گفته‎است مظنون اصلی حمله دیروز در سیستم مترو یا ترافیک زیر زمینی روسیه، یک تبعه روسی متولد قرغزستان است.

راحت سلیمانوف یک سخنگوی همین اداره امروز هویت فرد مظنون را مشخص نموده گفت این فرد اکبرجان جلیلوف نام دارد و در سال ۱۹۹۵ در منطقه اوش در جنوب قرغزستان متولد شده بود.

سلیمانوف به بخش قرغزی رادیو آزادی گفت، اداره خدمات امنیت دولتی کشورش، از جانب روسی معلومات را در مورد دخالت جلیلوف دراین حمله به دست آورده‎است.

این انفجار یکی از واگون‎های مترو یا ترافیک زیر زمینی سینت پیترزبرگ را شدیداً تخریب کرد و تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه، کشته شده‎ها و زخمی‎ها را نشان می‎دهد که بر پیاده روهای نزدیک مترو افتاده‎اند.

پوتین به محل حادثه رفت و در آنجا دسته گل گذاشت و تبصره زیاد در مورد نکرد.
پوتین به محل حادثه رفت و در آنجا دسته گل گذاشت و تبصره زیاد در مورد نکرد.

این اولین انفجار بزرگ در روسیه در سه سال گذشته بوده‎است.

رئیس جمهور پوتین در جریان این حادثه در زادگاهش سینت پیترزبرگ مصروف دیدار با رئیس جمهور بله روس الکساندر لوکه شینکا بود.

وی بعد از ختم این دیدار به محل حادثه رفته در آنجا دسته گل گذاشت و تبصره زیاد در مورد نکرد.

رهبران جهان مراتب تسلیت شانرا در رابطه با این حادثه ابراز کرده‎اند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در یک تماس تیلفونی با همتای روسی اش ولادمیر پوتین حمایت کامل کشورش را ابراز داشته‎است و وعده حمایت کامل امریکا از روسیه را در پاسخدهی به این حمله و به میز عدالت کشانیدن مرتکبین آن را داده‎است.

سپایسر: ایالات متحده این حمله قابل سرزنش و عمل خشونتبار را محکوم می‎کند.
سپایسر: ایالات متحده این حمله قابل سرزنش و عمل خشونتبار را محکوم می‎کند.

شان سپایسر سخنگوی قصر سفید ضمن تقبیح این حمله گفت:

"ایالات متحده این حمله قابل سرزنش و عمل خشونتبار را محکوم می‎کند. افکار و دعاهای ما با متضررین این حادثه و مردم روسیه است و ما تسلیت عمیق خود را به اقارب قربانیان و زخمی‎های این رویداد ابراز می‎کنیم."

تریسا می صدراعظم بریتانیا دیروز در امان مرکز اردن در عکس العمل به حادثه سینت پیترزبرگ گفت:

"این یک حمله وحشتبار در سینت پیترزبرگ بود. من برای رئیس جمهور پوتین نوشته و همدردی خود و مردم بریتانیا را به سبب این حمله وحشتناک ابراز کرده‎ام. البته که ما با اقارب و دوستان قربانیان این حمله احساس همدردی می‎کنیم ولی این حمله نمایانگر تهدید تروریزم است که همه ما با آن مواجه هستیم."

شورای امنیت ملل متحد این حمله را با الفاظ شدید محکوم نموده، آن را وحشیانه و بزدلانه خوانده و خواهان به میز عدالت کشانیده شدن مرتکبین شده‎است.

XS
SM
MD
LG