لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۹

ترمپ حمله مظنون اسلحه کیمیاوی در سوریه را توهین به بشریت خواند


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا حمله مظنون اسلحه کیمیاوی در ولایت ادلیب سوریه را که ده‎ها کشته و زخمی بجا ماند محکوم کرده و توهین به بشریت خوانده‎است.

در این حمله که صبح وقت سه شنبه شهرک خان شیخون ولایت ادلیب را هدف قرار داد از کشته شدن بیش از ۷۰ تن و زخمی شدن ده‎ها تن دیگر گزارش شده‎است.

ترمپ روز گذشته در کنفرانس مشترک خبری که با عبدالله شاه اردن در واشنگتن داشت گفت رویداد ادلیب قابل تحمل نیست و دیدگاه‌اش در مورد بشاراسد بسیار تغییر کرده‎است.

ترمپ: حمله روز گذشته بالای کودکان، تأثیری زیادی بالای من گذاشت.
ترمپ: حمله روز گذشته بالای کودکان، تأثیری زیادی بالای من گذاشت.

ترمپ درین مورد گفت:

"حمله روز گذشته بالای کودکان، تأثیری زیادی بالای من گذاشت، تأثیری بسیار زیاد. این خیلی وحشتناک بود بسیار وحشتناک و من آن‎را دیدم و از این بدتر شده نمی‎تواند."

این اظهارات رئیس جمهور ترمپ پس از آن است که شورای امنیت سازمان ملل یک جلسه اضطراری را در مورد حمله ولایت ادلیب دایر کرد، اما در این جلسه پیش‌نویس قطع‌نامه که از سوی امریکا بریتانیا و فرانسه برای بررسی این رویداد پیشنهاد شده بود به راگیری گذاشته نشد.

روسیه که از متحدان حکومت بشار اسد در سوریه است پیش از آغاز این نشست با این قطع‌نامه مخالفت کرده بود.

ماریا زاخارووا «Maria Zakharova» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، پیش‌نویس قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه است و می‎تواند خشونت در آن کشور شدت ببخشد.

جامعه جهانی، حکومت رئیس جمهور بشار اسد را به‌خاطر تلفات در حمله مشکوک اسلحه کیمیاوی ملامت کرده است.

دونالد توسک رئیس شورای اروپا گفت، رژیم سوریه مسئول عمده این جنایت است و کسانیکه از این رژیم حمایت می‎کنند شریک این جنایت اند.

XS
SM
MD
LG