لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۴

"واکنش جوان": پارلمان برای مردم افغانستان به دانه سرطان مبدل شده‌است


نهاد موسوم به "واکنش جوان" می‎گوید، ادامه کار شورای ملی دیگر به نفع افغانستان نیست و باید حکومت هرچه زودتر زمینه را برای انتخابات آینده فراهم سازد.

این نهاد، شورای ملی کنونی را بیماری سرطان برای افغانستان می‌خواند.

مسئولان این نهاد روز پنجشنبه در کابل به خبرنگاران گفتند، برخی اعضای شورای ملی عامل اصلی نا امنی‎ها و مشکلات درین کشور هستند.

آنان گفتند که عاملین اصلی غصب زمین، فساد اداری و بی‌ثباتی در جامعه هم‌اکنون به عنوان نماینده مردم در شورای ملی حضور داشته و هنوز هم به فعالیت‎های غیر قانونی‌شان ادامه می‎دهند.

آنان از حکومت خواستند، هرچه زودتر بخاطر برگزاری انتخابات آینده آمادگی گرفته تا شورای ملی معیاری ایجاد گردد.

لودی: سرنخ تمام بدبختی‎ها در پارلمان است.
لودی: سرنخ تمام بدبختی‎ها در پارلمان است.

محمد ایمل لودی معاون این نهاد می‎گوید:

"پارلمان برای مردم افغانستان به دانه سرطان مبدل شده سرنخ تمام بدبختی‎ها در پارلمان است بعد از این مردم افغانستان چنین مشکلات را تحمل کرده نمی‎توانند خواست ما از حکومت اینست تا هرچه زودتر انتخابات ولسی جرگه را برگزار نماید و یک پارلمان جدید را ایجاد نماید حالا مردم فهمیده اند و خدمتگاران وطن را می‎شناسند."

آن‎ها گفتند، شورای ملی به حیث قوه مقننه در دوره پنج ساله برای مردم هیچ کاری را انجام نداده بلکه بخاطر منافع شخصی برخی کشورهای دیگر و حلقات کار کرده‎است.

مسئولان این نهاد همچنان گفتند، دوره قانونی شورای ملی دو سال قبل تمام شده و ادامه کار آن غیر قانونی می‎باشد.

این بار نخست نیست که روی کارکردهای شورای ملی انتقاد صورت می‎گیرد بلکه پیش از این نیز برخی از نهادها و حلقات ادامه کار شورای ملی را به ضرر افغانستان خوانده‎اند.

در مشرانو جرگه افغانستان نیز روز سه شنبه ادامه کار سناتوران انتصابی از سوی برخی از اعضای دیگر این جرگه غیرقانونی خوانده شد.

شورای ملی
شورای ملی

از سوی هم هیئت اداری ولسی جرگه می‎گوید، این جرگه در جریان دوره کاری‌اش قوانین را تصویب کرده و اجرأت حکومت را نیز بررسی نموده‎است.

عبدالقادر زازی وطندوست منشی اول این جرگه در صحبت با رادیو آزادی گفت، اظهارات چنین نهادها سبب مغشوش ساختن اذهان عامه می‎گردد.

وی افزود:

"آن‎ها بخاطر ناتوان ساختن نظام چنین کار را می‎کنند آن‎ها کدام اسناد ندارند و معنی آزادی بیان و دموکراسی را نمی‎دانند و اگر آنان بر علیه کدام وکیل سند دارند باید آن را به ارگان‎های عدلی و قضایی بسپارند بیان نمودن چنین سخنان در برابر مطبوعات به نفع مردم و ممکلت نیست."

پیش از این مشرانو جرگه افغانستان نیز بارها گفته‎است که این جرگه کارهایش را درست به پیش برده و دراین زمینه تلاش‌هایش جریان دارد.

درین حال مجیب‌الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه روز پنجشنبه در یک نشست خبری درین مورد گفت که شورای ملی منحیث قوه مقننه یکی از ارگان‎های مهم دولت است.

گزارش: فرشته ندا

XS
SM
MD
LG