لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۷

انیس: سرمایه گذاری داخلی و خارجی، ضامن صلح در افغانستان است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‎های خود را به سرمایه گذاری، تجارت و دیگر مسایل اقتصادی اختصاص داده‎اند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش نوشته‎است که سرمایه گذاری از نیازمندی‎های اساسی افغانستان است.

سرمقاله نویس می‎گوید که سرمایه گذاری هم سبب تقویت اقتصاد و تجارت در کشورها می‎شود و هم زمینه‎های کاری را برای مردم فراهم می‎سازد.

سرمقاله نویس با اشاره به این موضوع نوشته‎است که حکومت افغانستان باید سعی کند تا سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در بخش‎های صنعت، تجارت و زراعت تشویق کند.

سرمقاله نویس می‎گوید که با افزایش سرمایه گذاری در افغانستان اقتصاد این کشور رونق یافته و مردم نیز فرصت‎های شغلی بدست میآورند.

ویسا

روزنامه ویسا نیز در مطلبی به مسایل اقتصادی پرداخته و گفته‎است که قزاقستان تمایل به سرمایه گذاری در افغانستان دارد.

اما در مطلب آمده‎است که اتاق تجارت هر دو کشور موانع ترانزیتی را از مشکل عمده در برابر گسترش تجارت میان افغانستان و قزاقستان خوانده‎است.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته‎است که سرمایه گذاری داخلی و خارجی ضامن صلح، ثبات و پیشرفت در افغانستان است.

سرمقاله نویس گفته‎است که حکومت افغانستان نیز این موضوع را درک کرده و یکی از اهداف سفر رئیس جمهور غنی به استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور نیز تشویق سرمایه داران به سرمایه گذاری در افغانستان بوده‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید که محمد اشرف غنی در جریان سفرش به این سه کشور چندین قرار داد را نیز به امضا رساند که برخی از آن از لحاظ اقتصادی برای افغانستان بسیار مهم و مفید است.

آرمان ملی

و روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشته است که بندرچابهار اهمیت بسزای برای تقویت تجارت و اقتصاد افغانستان و منطقه دارد.

در مطلب به نقل از یک تحلیلگر هندی گفته شده که چابهار افغانستان را با کشورهای مختلف وصل می‎کند و این بندر خصوصآ برای افغانستان، ایران و هند بسیار با اهمیت است.

در مطلب آمده‎است که با گسترش بندر چابهار افغانستان نیازمند پاکستان نبوده، به روسیه و کشورهای آسیای میانه دسترسی پیدا می‎کند و داد و ستد تجارتی اش نیز افزایش خواهد یافت.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG