لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۲

منصور نادری: فابریکه تصدی خانه‌سازی را با وسایل عصری مجهز می‎سازیم


وزارت شهر سازی افغانستان می‎گوید که تا پایان سال ۱۳۹۶ خورشیدی فابریکه تصدی خانه‌سازی را با وسایل عصری مجهز می‎سازد.

سید سعادت منصور نادری وزیر شهر سازی روز یکشنبه نخستن تفاهم‌نامه اصلاحات و ریفورم این تصدی را با کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به امضا رساند.

نادری حین امضای نخستین تفاهم‌نامه اصلاحات و ریفورم در تصدی خانه‌سازی گفت تا چند ماه آینده کار بازسازی این تصدی آغاز می‎گردد.

آقای نادری می‎گوید که با آغاز فعالیت دوباره این تصدی، در کنار انکشاف اقتصادی کشور برای بیشتر مردم زمینه کار فراهم می‎گردد.

نادری: با آغاز فعالیت دوباره این تصدی، در کنار انکشاف اقتصادی کشور برای بیشتر مردم زمینه کار فراهم می‎گردد.
نادری: با آغاز فعالیت دوباره این تصدی، در کنار انکشاف اقتصادی کشور برای بیشتر مردم زمینه کار فراهم می‎گردد.

او افزود:

"من امیدوار هستم که تا ختم سال این تفاهم‌نامه را که ما امضا کردیم و تغییرات که در قسمت تشکیلات این تصدی آورده می‎شود بتوانیم که شاهد یک تغییرات مثبت بخصوص در قسمت چشمه عایداتی به حکومت و همچنان سیل پروژه‎های ساختمانی که از تمام دولت به وزارت شهر سازی آمده برای ما یک مسئولیت سنگین است."

آقای نادری می‎گوید که در دو سال گذشته اصلاحات در بخش رهبری تصدی بوجود آمده و افراد مسلکی به وظیفه گماشته شده‎اند.

وی می‎گوید که تصدی خانه‌سازی در حال حاضر کار فاز اول قصر دارالامان را به پیش برده و همچنان پس از حمله بر شفاخانه سردار محمد داود خان بخش‎های تخریب شده آن را بازسازی کرده‎است.

تصدی خانه‌سازی در سال ۱۳۴۷ خورشیدی در چوکات وزارت شهرسازی ایجاد گردید.

این تصدی در شهر کابل و دیگر ولایات کشور همانند مکروریان‎ها هزارها منازل رهایشی را اعمار کرده‎است اما در جریان جنگ‎های داخلی همانند دیگر تصدی‎ها تخریب گردید.

درین حال نادر نادری رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان می‎گوید که تلاش می‎کنند تا در تصدی خانه‌سازی اصلاحات اساسی را بوجود آورند.

وی می‎گوید که با فعالیت تصدی خانه‌سازی در زندگی مردم تغییر وارد شده و شهرک‎ها در ولایات مختلف مطابق به فرهنگ و کلتور کشور اعمار گردد.

نادری: هر تعمیر دولتی که ساخته می‎شود کاپی یک هوتل و دیزاین از یک جای دیگر نباشد.
نادری: هر تعمیر دولتی که ساخته می‎شود کاپی یک هوتل و دیزاین از یک جای دیگر نباشد.

نادری افزود:

"از تمام پروسه‎های را که شما انجام می‎دهید به همین هدف که شهرهای ما متفاوت‌تر شوند و به هدف که خدمات به مردم در سطح شهر به صورت مؤثر و آسان‌تر فراهم گردد از آن اصلاحات به صورت کامل حمایت کنیم و تصدی وظیفه‌اش این خواهد بود هر تعمیر دولتی که ساخته می‎شود کاپی یک هوتل و دیزاین از یک جای دیگر نباشد متناسب به معماری‎های مدرن امروزی و ریشه در معماری‎های سابق این کشور داشته باشد."

آقای نادری می‎گوید که بیشتر ساختمان‎ها در کشور با استفاده از نقشه‎های کشورهای خارجی ساخته شده‌است.

بر اساس معلومات وزارت شهر سازی افغانستان در حال حاضر درین کشور سه تصدی وجود داشته که از جمله تصدی‎های خانه‌سازی و بنایی از لحاظ اقتصادی خودکفا بوده اما تصدی افغان با رکود اقتصادی روبه‌رو می‎باشد.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

XS
SM
MD
LG