لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۷

دو کارمند مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری در کابل کشته شدند


قوماندانی امنیه کابل تائید می‌کند که دو کارمند مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری مربوط به وزارت داخله از سوی افراد مسلح ناشناس در کابل کشته شدند.

مقامات این قوماندانی می‌گویند، این رویداد حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقۀ صبح روز دوشنبه در منطقه چهارراهی قمبر شهر کابل رخ داده و تحقیقات در مورد چگونگی وقوع حادثه از سوی تیم بررسی ادامه دارد.

حسن‌شاه فروغ قوماندان امنیه کابل روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت، در این رویداد دو منسوب وزارت داخله که شامل یک زن و یک مرد بوده و در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری کار می‌کردند از سوی افراد مسلح ناشناس هدف قرار گرفته و کشته شدند.

حسن شاه فروغ قوماندان امنیه کابل
حسن شاه فروغ قوماندان امنیه کابل

وی گفت:

"وقتی که از خانه بیرون می‌شدند این حادثه رخ داده یک تن‌شان ساتنمن است که خانم بوده و سامی نام دارد و دیگر اش نیز کارمند است هر دوی‌شان کارمند جرایم سنگین ما استند ما ببینیم که قضیه از چه قرار است این‌ها از جمله کارمندان بسیار فعال ما نیستند."

آقای فروغ نگفت که تعداد حمله کننده‌ها چند نفر بوده و به چه مقصد این دو تن را هدف قرار داده‌اند، اما تأکید کرد که تمام جزئیات پس از ختم تحقیقات روشن می‌گردد.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری اخیراً شماری از مقام‌های بلندرتبه متهم به فساد اداری را محکوم به مجازات کرده‌است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در ماه سرطان سال گذشته توسط مقامات بلندپایه حکومت در کابل افتتاح گردید.

کمیسیون امنیت داخلی ولسی جرگه موضوع کشته شدن دو کارمند این مرکز را نگران کننده خوانده و در عقب این رویداد دست مافیای اقتصادی و سیاسی را دخیل می‌داند.

نواب منگل یک عضو این کمیسیون در مورد گفت:

"این‌ها کسانی بودند که می‌خواستند دسترسی پیدا بکنند به مجرمینی که فساد به آغشته استند ولی بدبختانه از طرف حلقات و مافیای اقتصادی و سیاسی از بین برده شده‌اند."

در این حال فقیر محمد فقیر وزیر پیشین داخله افغانستان می‌گوید برای جلوگیری از چنین رویداد ها در آینده حکومت باید افراد مهم و مسلکی را در پُست‌های امنیتی گماشته و در کنار آن قوانین را به‌صورت درست در کشور تطبیق نماید.

گزارش: جاوید حسن‌زاده

  • معلومات قبلی

قوماندانی امنیه کابل می‌گوید دو کارمند مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در کابل کشته شده‌اند.

سالم الماس رئیس تحقیقات جنایی این قوماندانی به رادیو آزادی گفت، این دو تن صبح امروز از سوی افراد مسلح ناشناس در منطقه چهارراهی قمبر شهر کابل به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

محمد سالم الماس رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل
محمد سالم الماس رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل

مسئولیت این رویداد را تاکنون کسی یا گروهی به عهده نگرفته‌است.

این در حالیست که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری اخیراً شماری از مقام‌های بلند رتبه متهم به فساد اداری را محکوم به مجازات کرده‌است.

XS
SM
MD
LG