لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۷

احمد ضیا مسعود از سمت‌اش برکنار شد


احمد ضیا مسعود
احمد ضیا مسعود

بر اساس فرمان محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، احمد ضیا مسعود نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور در امور "اصلاحات و حکومتداری خوب" از وظیفه‌اش برکنار شد.

داوخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با ابراز اینکه احمد ضیا مسعود در رسیدن به هدفی که به خاطر آن تقرر یافته بود موفق نبوده‌است، در صحبت با رادیو آزادی گفت:
"رئیس جمهور، احمد ضیا مسعود را برای اصلاحات و حکومتداری خوب گماشته بود، متاسفانه وی در رسیدن به هدفی که گماشته شده بود، موفق نبود و از وظیفه‌اش برکنار شد."

احمد ضیا مسعود از حدود دو سال به اینسو به حیث نمایندۀ فوق العاده رئیس جمهور افغانستان کار می‌کرد. به گفته داوخان مینه پال، رئیس جمهور افغانستان کار های مسئولان را ارزیابی می‌کند و بعد از بررسی برای مسئولان چانس دوباره می‌دهد که بدبختانه احمد ضیا مسعود موفق نشد تا در این زمینه دستاوردهای خاص و آشکار داشته باشد.

احمد ضیا مسعود از مدتی به اینسو بالای عملکرد حکومت افغانستان و شخص رئیس جمهور انتقاد‌های شدید نموده، در مورد پروسۀ صلح افغانستان ابراز نظرهای داشت.

آیا این ابراز نظرها در عزل وی نقش داشته است؟

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این رابطه می‌گوید:

"این یک نظام دموکراتیک است، ما یک جامعه دموکراتیک و آزاد داریم، در سیستم افغانستان افرادی زیاد اند که در مورد مسایل مختلف نظر می‌دهند و هیچ کس به خاطر ارائۀ نظر مستقل از کار برکنار نمی‌شود. متأسفانه وی در رسیدن به هدف اصلاحات و حکومتداری خوب که برایش تعیین شده بود، موفق نبود."

در افغانستان کمتر مقامات عالی رتبه از وظایف‌شان به دلیل عدم موفقیت سبکدوش می‌شوند و اگر اتفاق هم بیفتد به یک پُست مهم دیگر گماشته می‌شوند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به این نکته و اینکه آیا شخصی دیگر به جای احمدضیا مسعود گماشته خواهد شد، گفته است که تا هنوز در این رابطه بحث نشده‌است.

معلومات قبلی

احمد ضیا مسعود نماینده فوق‌العاده رئیس جمهور افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب از سمت‌اش برکنار شد.

دوا خان مینه‌پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان این خبر را در صفحۀ فیسبوک‌اش نوشته است.

آقای مینه‌پال نوشته است که این تصمیم رئیس جمهور ناشی از عدم کامیابی آقای مسعود در آوردن اصلاحات بوده‌است.

XS
SM
MD
LG