لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۳

مک مستر روی چگونگی محو تهدیدات طالبان و داعش با مقامات هند گفتگو کرد


مشاور امنیت ملی امریکا امروز در شهر دهلی نو با صدراعظم هند در مورد افغانستان گفتگو کرد.

در جریان این ملاقات، اس جی شنکر وزیر خارجه و اجیت دوال مشاور امنیت ملی هند نیز حضور داشتند.

رسانه‌های رسمی هند گزارش داده‌اند که در این ملاقات در مورد وضعیت امنیتی در آسیای جنوبی ابراز نگرانی شد و در مورد اینکه چگونه برای از بین بردن تهدیدهای ناشی از طالبان و داعش در افغانستان همکاری افزایش یابد، گفتگو صورت گرفت.

سفارت امریکا در هند می‌گوید، در جریان ملاقات مک‌مستر مشاور امنیت ملی امریکا با نریندرا مودی صدراعظم هند روی همکاری‌های دفاعی و طرق همکاری در امر مبارزه با تروریزم نیز صحبت شد.

مک‌مستر شام دوشنبه به هند رفت و روز دوشنبه با مقامات پاکستان روی مسئلۀ افغانستان گفتگو کرده‌است.

سفارت امریکا در پاکستان در یک اعلامیه گفته است، مک‌مستر در ملاقات با مقامات پاکستانی روی این نکته تاکید کرده‌است که پاکستان باید با همۀ گروه‌های تروریستی مبارزه نموده، نباید گروه‌های خاص را در بین آن‌ها انتخاب کند.

حکومت افغانستان می‌گوید، این تقاضای است که روز یکشنبه مقامات افغان در جریان ملاقات با مک‌مستر مشاور امنیت ملی امریکا آن را مطرح کردند.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت:

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان
دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان

"تقاضای حکومت افغانستان از مشاور امنیت ملی امریکا این بود که همسایه ها و کشورهای منطقه باید برای تروریزم، تعریف خوب و بد قایل نشوند، تروریزم یک رنگ دارد و باید بدون تفکیک با آن مبارزه شود."

بعد از مراسم تحلیف دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا که به تاریخ ۲۰ جنوری صورت گرفت، مک‌مستر عالی رتبه ترین مقام این‌کشور است که به کابل، اسلام آباد و دهلی نو مسافرت می‌کند.

به نوشتۀ آژانس خبری دی. پی. ای جرمنی، ادارۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ بالای پالیسی جدید در مورد افغانستان غور می‌کند که در آن اعزام عساکر بیشتر به افغانستان نیز شامل است.

XS
SM
MD
LG