لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۱

جهت هماهنگی بیشتر میان وزارت خانه‌ها ۱۰ واحد ایجاد شده‌است


قصر سپیدار می‌گوید، به هدف کاهش مشکلات و همآهنگی بیشتر میان وزارت خانه‌ها و نهاد‌های بین المللی ده واحد هماهنگی را ایجاد کرده‌است.

مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت، با فعالیت این واحدها مشکلات اندکی که در بخش همآهنگی میان وزارت خانه‌ها و نهادهای بین المللی وجود دارد از بین خواهد رفت.

رحیمی گفت که این واحد‌ها در همکاری با دارالانشای شورای وزیران و کمیته‎های فرعی دارالانشا ایجاد گردیده‌است.

مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه
مجیب الرحمن رحیمی سخنگوی ریاست اجرائیه

وی افزود:

" همکاری میان وزارت‎های افغانستان و بحث همکاری بین الوزارتی و همکاری نزدیک با نهاد‌های بین المللی گاهی دچار مشکل و چالش بوده به همین اساس در ریاست اجرائیه تصمیم گرفته شد که در همکاری با دارالانشای شورای وزیران و کمیته‌های فرعی آن در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ واحد‌های برای هماهنگی میان وزارت‎ها و نهاد‌های بین المللی ایجاد شود و در راستای برنامه بزرگ توسعه حکومت قضایا را دنبال نماید."

رحیمی همچنان گفت که ۵ واحد هماهنگی از جمله واحد‌های هماهنگی بخش مهاجرت، سکتور خصوصی، جلوگیری از فساد اداری، توانمند سازی زنان و اطفال و واحد هماهنگی اهداف توسعه از قبل ایجاد و به کار آغاز کرده‌اند.

به اساس معلومات ریاست اجرائیه، واحدهای هماهنگی کاریابی برای جوانان و تعلیمات مسلکی، نهادینه سازی حفظ و مراقبت موثر از تاسیسات املاک عمومی، برنامه رشد هنرهای اصیل و باستانی، واحد هماهنگی مبارزه علیه افراط گرایی و حفاظت از محیط زیست و تداوی معتادین از ۵ واحد دیگری هماهنگی میان وزارت خانه‌ها و نهاد‌های بین المللی می‎باشد که کار روی آن جریان دارد و به زودی به فعالیت آغاز می‌نمایند.

سخنگوی ریاست اجرائیه می‎‌گوید که در مجموع بحث توسعه همکاری در راستای توسعه رشد اقتصادی افغانستان در داخل حکومت و نهادهای بین المللی ادامه دارد.

زدران: رهبران حکومت و حدت ملی بخاطر بدست آوردن رضایت برخی افراد وابسته به خود شان به نام‎های مشاور صدها پست اضافی را ایجاد کرده‌اند.
زدران: رهبران حکومت و حدت ملی بخاطر بدست آوردن رضایت برخی افراد وابسته به خود شان به نام‎های مشاور صدها پست اضافی را ایجاد کرده‌اند.

از سوی هم برخی اعضای مشرانو جرگه فعالیت چنین واحد‌ها را در راستای هماهنگی میان وزارت خانه‌ها و نهاد‌های بین المللی موثر دانسته اما می‌گویند، حکومت باید از کارهای این نهادها به گونه جدی نظارت نماید.

نثار حارس یکتن از سناتوران مشرانو جرگه می‌گوید:

" چنانچه که در گذشته هم نظر ما در چنین مسایل مثبت بود امیدوار هستیم که نظام و رهبری حکومت وحدت ملی بتواند از واحد‌های که تاسیس می‌کند در ست از آن مراقبت نماید و در زمینه‎های مختلف افراد شایسته را بگمارند که آنان بتوانند در این زمینه کارهای درستی را انجام دهند و اگر این افراد مبتلا باشند متاسفانه همان کاسه است و همان آش."

از سوی هم میر سردار زدران یکتن از کارشناسان افغان می‌گوید، رهبران حکومت و حدت ملی بخاطر بدست آوردن رضایت برخی افراد وابسته به خود شان به نام‎های مشاور صدها پست اضافی را ایجاد کرده‌اند.

به گفته وی حالا نیز چنین معلوم می‌شود که به بهانه ایجاد واحد های هماهنگی میان وزارت‎ها و نهاد‌های بین المللی افراد نزدیک به خود را در پست‎ها توظیف می‌نمایند.

فرشته ندا

XS
SM
MD
LG