لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۳

هیواد: هدف از مدیریت آب خودکفایی افغانستان است


روزنامۀ‌های چاپ امروز کابل در پهلوی چاپ‌ سایر مطالب، روی مدیریت منابع آبی در افغانستان بیشتر تمرکز نموده‌اند.

هیواد

روزنامۀ دولتی هیواد در سرمقاله‌اش در مورد مدیریت بنیادی منابع آبی در افغانستان نگاشته است که حکومت در این عرصه ارادۀ جدی دارد.

در ادامۀ سرمقاله آمده‌است که حکومت در نظر دارد تا بند ‌های کوچک و بزرگ متعددی را در سراسر افغانستان احداث نماید تا بتواند به گونۀ مؤثر آب‌ها را مدیریت نماید و از ضایع شدن آن جلوگیری بعمل بیاید.

به باور سرمقاله نویس هدف از مدیریت آب این است تا افغانستان بتواند خود کفا شود و به یک کشور تولیدی مبدل گردد.

انیس

روزنامۀ دولتی انیس همچنان روی همین موضوع تمرکز نموده و از قول رئیس جمهور افغانستان نگاشته است که بند کمال خان نه تنها برای ساکنین نیمروز بلکه برای تمام مردم افغانستان مایه خوشحالی است.

در ادامه همین مطلب نوشته شده است که ساخت و ساز بندها برای مردم افغانستان نوید بخش است.

در مطلب همچنان آمده‌است که این بند‌ها می‌تواند در احیا زمین‌های مخروبه به زمین‌ها بارور و مثمر مؤثر تمام شود و در عین‌حال برای تولید برق و صنعت نیز مفید واقع خواهد شد و هر زمانی که صنعت و زراعت رشد نماید به یقین که بیکاری کاهش پیدا کرده و این خود در ثبات و تامین امنیت نقش بارزی خواهد داشت.

اصلاح

روزنامۀ اصلاح در مورد سخنرانی رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح فاز سوم بند کمال خان نوشته است و از قول رئیس جمهور گفته شده که حکومت افغانستان در تطبیق پروژه‌های اقتصادی و زیر بنایی اراده راسخ دارد.

در ادامه آمده‌است که فاز سوم بند کمال خان که از سوی رئیس جمهور افتتاح شد، کار آن ظرف ۴۲ ماه به پایه اکمال خواهد رسید و ۹ میگاوات برق تولید و ۸۰ هزار هکتار زمین زراعتی را سیرآب خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG