لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۲

ترمپ: سلاح‌های هسته‌یی کوریای شمالی خطر بزرگ برای جهان است


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، کوریای شمالی را مورد انتقاد قرار داده و اقدامات اخیر آن کشور را تخطی‌های پیهم خوانده‌است.

قصر سفید روز گذشته با نشر یک خبرنامه گفت، رئیس جمهور ترمپ در یک مکالمه تیلیفونی با شی جین پینگ همتای چینایی‌اش، اقدامات اخیر کوریای شمالی را شدیداً مورد انتقاد قرار داده و گفته‌است که این اقدامات بی‌ثباتی را به میان می‌آورند.

در خبرنامه قصر سفید آمده‌است که دو رهبر خطرهای ناشی از راکت‌ها و برنامه هسته‌یی کوریای شمالی را تائید کردند و همچنان تعهد سپردند که برای خلع سلاح هسته‌یی آن‌کشور تلاش‌ها را هماهنگ خواهند ساخت.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

در همین حال دونالد ترمپ همچنان در دیدارش با ۱۵ سفیر در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد هشدار داده‌است که کوریای شمالی آزمایش‌های راکتی را انجام می‌دهد و سلاح‌های هسته‌یی این‌کشور، خطر بزرگ بین‌المللی را برای جهان به میان آورده است.

آقای ترمپ به این سفیر‌ها گفته‌است، وضعیت موجود در کوریای شمالی غیر قابل قبول است و شورای امنیت سازمان ملل باید آماده باشد تا تحریم‌های بیشتر و قوی‌تر را به‌خاطر آزمایش راکت‌های بالستیک کوریایی شمالی بالای آن‌کشور وضع کند.

آقای ترمپ گفت، از اعمال کوریای شمالی برای چندین دهه چشم‌پوشی شده‌است اما اکنون باید مشکلات موجود حل شوند.

مکالمه تیلیفونی رئیس جمهور امریکا با همتای چینایی‌اش و گفت‌وگو با سفیر‌های ۱۵ کشور در سازمان ملل یک روز پس از آن صورت گرفت که کوریایی شمالی هشدار داد که کشتی طیاره بردار امریکا را غرق خواهد کرد.

کشتی طیاره بردار امریکایی که (یو. اس. اس. کارل) نام دارد تمرینات مشترک با دو کشتی جنگی جاپان در غرب اقیانوس آرام را آغاز کرده‌است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در پاسخ به افزایش تنش‌ها با کوریای شمالی به‌خاطر برنامه راکت‌های بالستیک و آزمایشات هسته‌یی آن‌کشور، دستور داد تا این کشتی به اقیانوس آرام برود.

XS
SM
MD
LG