لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۶

واشنگتن پست: با مداخله روسیه در افغانستان، نگرانی بیشتر می‌شود


واشنگتن تایمز

روزنامه واشنگتن تایمز می‎نویسد، سفر از قبل اعلام ناشده وزیر دفاع امریکا به افغانستان به همه آوازه‎های خاتمه داد که گویا اداره دونالد ترمپ پس از شانزده سال جنگ در افغانستان تمایل به دوام آن ندارد.

جیمز متیس روز دوشنبه در یک سفر یکروزه از کابل دیدن کرد.

جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی نیروهای خارجی در افغانستان در ماه فبروری سال جاری میلادی به کانگرس کشورش گفت که بخاطر تغییر وضعیت در افغانستان به چندین هزار نیروی اضافی نیاز است.

در حال حاضر حدود هشت و نیم هزار عسکر امریکایی در افغانستان مستقر اند اما جنرال نیکلسن در مورد امنیت افغانستان یک مشکل دیگر را مطرح کرد، او همراه با وزیر دفاع امریکا ادعا کرد که روسیه به طالبان اسلحه فراهم می‎کند، اما این ادعا را روسیه رد می‎کند.

واشنگتن پست

واشنگتن پست یک روزنامه دیگر در مورد همین ادعای مقام‎های امریکایی مطلب را نشر کرده‎است.

روز نامه می‎نویسد، با مداخله روسیه در افغانستان، نگرانی در مورد پیچیده شدن وضعیت در آنکشور به میان می‎آید و ممکن این باعث تیرگی روابط میان واشنگتن و کرملن شود.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام امریکایی که نخواسته نامش گرفته شود نوشته‎است، فراهم نمودن اسلحه از سوی روسیه به گروه طالبان از هژده ماه بدینسو شدت گرفته‎است.

روسیه در مورد فعالیت‎های گروه داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‎است اما این مقام امریکایی به واشنگتن پوست گفته که اسلحه از سوی روسیه به طالبان در هلمند و کندهار توزیع شده، ولایاتی که در آن داعش فعالیت ندارد.

وال ستریت ژورنال

روزنامه وال ستریت ژورنال نیز در مورد همکاری روسیه با طالبان نوشته‎است.

این روزنامه می‎نویسد که پیش از این واشنگتن از مقام‎های روسی شکایت داشت که با طالبان همکاری می‎کنند، اما مقام‎های ارشد نظامی امریکا بروز دوشنبه بگونه آشکار در این مورد صحبت کردند و گفتند که فراهم کردن اسلحه به طالبان تخطی از اصول بین المللی است.

XS
SM
MD
LG