لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۰

حکمتیار در آستانه ورود به کابل و آمادگی‌های هواخواهانش


آمادگی‎ها برای آمدن گلبدین حکمتیار گرفته شده و عکس‎های وی به رسم استقبال از وی در بخش‎های کابل نصب شده‎است و اعضای ارشد این حزب در روزهای اخیر مشغول تشکیل جلسه‎های در باره چگونه‌گی استقبال از گلبدین حکمتیار اند.

مسئولان این حزب می‎گویند، روزهای انگشت شماری برای آمدن حکمتیار به کابل، باقی مانده‎است.

محمد اکبر بارکزی مسئول کمیته انسجام و دعوت برای استقبال از حکمتیار می‎گوید، شاید تا کمتر از ده روز دیگر، رهبر حزب اسلامی وارد کابل شود.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی

بارکزی می‎گوید:

"این اطمینان را می‎دهم که جناب حکمتیار صاحب به زودترین وقت داخل شهر کابل می‎شود و با مردم خود یکجا می‎شود، ان‌شاءالله این بسیار نزدیک است و در روزهای انگشت شمار وارد کابل می‎شود."

گلبدین حکمتیار بر اساس توافق‌نامه صلح که در ماه میزان سال گذشته با دولت افغانستان به امضا رساند، قرار است وارد کابل شود.

حکمتیار هنگام امضای توافقنامه صلح
حکمتیار هنگام امضای توافقنامه صلح

برای بود و باش حکمتیار در کابل، سه حویلی در منطقه دارالامان آماده شده‎است.

در این روزها شماری از طرفداران رهبر حزب اسلامی برای شرکت در مراسم استقبال از گلبدین حکمتیار از برخی ولایت‎ها به کابل آمده‎اند.

عبدالهادی یکی از باشنده‎های بغلان که فعلاً در کابل به سر می‎برد می‎گوید، امیدوار است با آمدن رهبر حزب اسلامی به کابل، افغانستان به صلح و امنیت دست یابد.

وی افزود:

"بینش سیاسی جناب حکمتیار را که من مطالعه کرده‎ام، متیقن هستم که با آمدن ایشان یک فضای امن و مملو از صمیمیت ایجاد خواهد شد."

حدود دو ماه می‎شود که آوازه آمدن حکمتیار به کابل، سر زبان‌هاست.

مسئولان این حزب، آزاد نشدن زندانیان سیاسی این حزب از سوی دولت افغانستان را یکی از دلایل تأخیر در آمدن حکمتیار به کابل، خوانده‎اند.

قریب‌الرحمن سعید مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی روز چهار شنبه به رادیو آزادی گفت، قرار است روز جمعه پیش‌رو، شماری از این زندانیان آزاد شوند.

بیلبورد های حاوی با پیام‌ها و عکس‌ها
بیلبورد های حاوی با پیام‌ها و عکس‌ها

وی افزود:

"موضوع طبیعی است تدابیر امنیتی هنوز تکمیل نشده و در حال تکمیل شدن است، همچنان زندانیان حزب اسلامی قرار است در روز جمعه یک تعداد شان آزاد شوند."

گلبدین حکمتیار تا ۹ ماه پیش مخالف مسلح دولت بود و اما در ماه میزان سال گذشته، با امضای توافق‌نامه صلح، به‌جای جنگ راه سیاسی را در پیش گرفت.

مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی می‎گوید، حکمتیار با آمدنش به کابل، تلاش خواهد کرد تا توافق‌نظر میان احزاب در کشور به‌میان آورد.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG