لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۶

ریاست اجرائیه: عملیات بهاری طالبان از کشور دیگری آغاز شده‌است


رئیس اجرائیه حکومت افغانستان می‎گوید، عملیات بهاری طالبان از داخل خاک کشور دیگری آغاز شده و این موضوع را با هیئت پاکستانی مطرح کرده‎اند.

عبدالله عبدالله در نشست شورای وزیران گفت، به‌خاطر بهبود روابط میان دو کشور باید به چالش‌های موجود رسیدگی صورت گیرد.

آقای عبدالله گفت، خواستار بهبود روابط با همه کشورهای همسایه‎اند اما باید به مشکلات فی مابین کشورها رسیدگی و حاکمیت ملی افغانستان احترام گردد.

عبدالله: عملیات بهاری طالبان از داخل خاک کشور دیگری آغاز شده است.
عبدالله: عملیات بهاری طالبان از داخل خاک کشور دیگری آغاز شده است.

او افزود:

"طالبان عملیات بهاری‌شان را آغاز کردند و این موضوع را با هیئت پاکستانی مطرح کردیم که وقتی از داخل یک کشور آغاز یک عملیات علیه کشور دیگر صورت می‎گیرد طبعاً کشور همسایه توقعات دارد."

رئیس اجرائیه این سفر را گام خوب دانسته و گفت که به زودی یک هیئت پارلمانی افغانستان نیز به پاکستان سفر خواهد کرد.

هیئت پارلمان پاکستان به ریاست ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان شامل ۱۳ تن می‌شود که در میان‌شان نماینده‌های احزاب پاکستان نیز حضور دارند.

هدف این سفر، از بین بردن اختلاف‌های کنونی در روابط کابل و اسلام‌آباد گفته شده‌است.

این هیئت با هیئت اداری هر دو مجلس شورای ملی، رئیس جمهور، رئیس اجرائیه و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین دیدار و گفت‌وگو کرده‎‌اند.

هیئت پارلمان پاکستان نتایج دیدار های‌شان را با مقام‎های افغان مثبت خوانده و گفته‎است که خواست کابل را به‌گونه جدی با اسلام‌آباد شریک خواهند کرد.

ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان روز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، برای مبارزه مؤثر با تروریزم به همکاری و روابط دوستانه نیاز است.

دیدار هیئت پاکستانی با رئیس جمهور افغانستان
دیدار هیئت پاکستانی با رئیس جمهور افغانستان

از سوی هم هیئت اداری ولسی جرگه می‎گوید از این هیئت تقاضا کرده تا در برابر تروریستان در خاک‌شان مبارزه کنند.

عبدالقادر زازی وطن‌دوست منشی این جرگه به رادیو آزادی چنین گفت:

"به تکرار گفتیم که تمام ترویستان که از خاک پاکستان به افغانستان می‎آیند باید جلو شان گرفته شود و این هیئت گفتند تفصیلات را که شما دادید ما خبر نبودیم و حالا این سخنان را شنیده و با حکومت پاکستان آن را شریک خواهیم کرد."

آقای زازی می‎گوید که این هیئت وعده سپرده تا آن‌چه را از مقام‎های افغان شنیده به حکومت پاکستان شریک می‎کند و قناعت‌شان را فراهم خواهند کرد.

این در حالیست که آقای ایاز صادق رئیس هیئت پاکستانی گفته‎است که موضوعات و مشکلات مطرح شده را در قالب پیشنهادات مشخص به جانب حکومت پاکستان ارائه خواهند کرد.

گزارش: نورالله شایان

XS
SM
MD
LG