لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۵۲

سرنوشت: رئیس استخبارات پاکستان به کابل می‌آید


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره‎های خود به تیره بودن روابط میان افغانستان و پاکستان و آغاز تلاش‎ها برای بهبود آن پرداخته‎اند.

سرنوشت

سرنوشت در مطلبی درین باره نوشته‎است که قرار است رئیس استخبارات پاکستان به کابل بیاید.

در مطلب آمده‎است که این سخن را ایاز صادق رئیس پارلمان پاکستان پس از ختم سفر به کابل در اسلام به خبرنگاران آباد گفته‎است.

نویسنده مطلب گفته‎است که آقای صادق سفر هیئت پارلمانی پاکستان به افغانستان را مفید خوانده و اظهار داشته که با همچو سفرها روابط میان دو کشور بهتر خواهد شد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش گفته‎است که اگر روابط میان افغانستان و پاکستان ارزیابی شود، دو کشور از زمان به میان آمدن پاکستان روابط خوب نداشته‎اند.

سرمقاله نویس گفته‎است که پاکستان همواره در برابر تجارت افغانستان مانع ایجاد کرده، تلاش به ادامه جنگ در افغانستان داشته و تخریب این کشور را بخشی از پالیسی اش ساخته‎است.

سرمقاله نویس با اشاره به سفر هیئت پارلمانی پاکستان به کابل می‎گوید که بارها همچو رفت و آمدها انجام شده اما هیچ نتیجه و سودی درپی نداشته‎است.

به گفته سرمقاله نویس حتی میانجیگری از سوی برخی کشورهای دیگر میان کابل و اسلام آباد صورت گرفته اما پالیسی خصمانه پاکستان در برابر افغانستان تغییر نکرده‎است.

سرمقاله نویس نوشته‎است که اگر پاکستان پالیسی اش در برابر افغانستان را تغییر ندهد امریکا و دیگر کشورهای جهان کمک‎های شان با این کشور را قطع خواهند کرد و اسلام آباد با بحران جدی روبر خواهد شد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در مطلبی نوشته‎است که اعضای شورای حراست و ثبات و عبدالرب رسول سیاف از رهبران پیشین جهادی دیروز در مراسم بزرگداشت از روز پیروزی مجاهدین از همسایه‎های افغانستان خواسته‎اند که در امور این کشور مداخله نکنند.

در مطلب هرچند گفته نشده که هدف از همسایه‎ها کدام کشورهاست اما نویسنده می‎گوید که آقای سیاف از کشورهای که از طالبان مسلح حمایت می‎کنند خواست تا دیگر دشمنان افغانستان را کمک نکنند.

نویسنده مطلب می‎گوید که عبدالرب رسول سیاف گفته‎است که بهتر است برای تامین صلح وثبات در افغانستان و منطقه کشورها به حکومت افغانستان دست همکاری دهند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG