لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۷

پوتین و مرکل روی عملی شدن توافق‌نامه مینسک تأکید کردند


بحران سوریه و اوکراین دو موضوع که بحث عمده ملاقات میان صدراعظم جرمنی و رئیس جمهور روسیه را تشکیل داد.

انگیلا مرکل و ولادیمیر پوتین که روز گذشته در شهر ساحلی سوچی روسیه با هم دیدند در یک کنفرانس مطبوعاتی اشتراک کرده و روی عملی شدن توافق‌نامه مینسک برای پایان درگیری‌ها در شرق اوکراین تأکید کردند.

پوتین و مرکل همچنان جنگ شش ساله داخلی سوریه را به بحث گرفتند، پوتین گفت که خواهان تحقیقات بی‌طرفانه در مورد اتهامات استفاده از سلاح کیمیاوی در ایالت ادلب سوریه است که ماه گذشته حدود ۸۰ کشته بجا گذاشت.

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی
انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی

انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی پس از دیدار روز گذشته با ولادیمیر پوتین خواهان ادامه مذاکرات با روسیه شده گفت:

"اگر شما به تاریخ ما در طول قرن‌ها نگاه کنید پس فکر می‌کنم که برای دو طرف ضروری است تا دنبال حفظ مذاکره باشند. هر مذاکره می‌تواند چیزی را برای ما بیاموزاند."

خانم مرکل افزود که با ولادیمیر پوتین در مورد تحولات داخلی روسیه مانند بازداشت معترضان که علیه فساد اداری اخیراً به سرک‌ها برآمده بودند و آزار و اذیت همجنسگرا‌ها در منطقه قفقاز شمالی نیز صحبت کرده‌است.

رسانه‌ها اخیراً گزارش دادند که حدود ۱۰۰ همجنسگرا توسط نیرو‌های امنیتی روسیه در منطقه قفقاز شمالی ربوده شدند.

در همین حال ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد درگیری‌ها در شرق اوکراین و اتهامات بالای مسکو بخاطر حمایت از شورشیان جدایی طلب در آنجا گفت که سیاست‌های خود دولت مرکزی اوکراین باعث وضعیت فعلی در شرق آن کشور شده‌است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه

پوتین همچنان اتهامات در مورد مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را رد کرده گفت:

"ما هرگز در تحولات سیاسی و روند سیاسی دیگر کشور‌ها دخالت نمی‌کنیم و در ضمن نمی‌خواهیم هیچکس در تحولات سیاسی و سیاست خارجی ما دخالت کند."

همچنان صدراعظم جرمنی و رئیس جمهور روسیه روی آمادگی‌ها برای نشست جی ۲۰ که قرار است در هفتم و هشتم ماه جولای در شهر هامبورک جرمنی برگزار شود صحبت کرده‌اند.

ملاقات میان انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در میان تنش‌ها میان مسکو و غرب صورت گرفت.

پس از الحاق شبه جزیره کریمیا با روسیه در ۲۰۱۴ میلادی و همچنان آغاز درگیری در شرق اوکراین از سوی جدایی طالبان طرفدار روسیه، روابط میان غرب و مسکو به تیرگی گرائید.

XS
SM
MD
LG