لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۹

یک خیزش مردمی به همکاری نیروهای افغان علیه طالبان در سرپل آغاز می‌شود


یک عملیات گسترده مردمی به همکاری نیروهای امنیتی در ولسوالی صیاد سرپل آغاز می‌گردد.

والی سرپل از مردم این ولایت خواسته‎است تا در چوکات خیزش‎های مردمی بسیج شده و در کنار نیروهای امنیتی ایستاده علیه طالبان بجنگند.

محمد ظاهر وحدت با این اقدام تازه، بزودی از آغاز یک عملیات گسترده با حمایت نیروهای امنیتی در ولسوالی صیاد این ولایت خبر می‎دهد.

وحدت: امروز این مردم آماده شدند تا در کنار نیروهای امنیتی شان ایستاده شوند.
وحدت: امروز این مردم آماده شدند تا در کنار نیروهای امنیتی شان ایستاده شوند.

آقای وحدت افزود:

"کارد از گوشت مردم سرپل گذشته و به استخوان رسیده، امروز این مردم ناگزیر در برابر طالبان و به‌خاطر عزت، آبرو و حیثیت خود دفاع کنند. امروز این مردم آماده شدند تا در کنار نیروهای امنیتی‌شان ایستاده شوند و به زود ترین فرصت با حرکت توانمند قوای مسلح افغانستان مستقر در سرپل و با همکاری مردم یک عملیات وسیع آغاز شود."

والی سرپل در حالی از آغاز این عملیات خبر می‎دهد که هنوز عملیات «البرز ۱» که دو ماه پیش به‌خاطر نابودی شورشیان در ولسوالی صیاد راه اندازی گردیده‎است ختم نشده‎است.

به‌گفته شماری از نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی سرپل عملیات البرز یک از آغاز کارش تا اکنون ناکام بوده و از چند روز به این‌سو این نیروهای ولسوالی صیاد را ترک کرده و در نزدیکی شهر سرپل قرارگاه دفاعی ایجاد نموده‎است.

آنان همچنان می‎گویند عملیات البرز یک از مدت دو ماه به این‌طرف غیر از ناکامی کدام دست‌آوردی نداشته‎است.

خیزش کننده ها
خیزش کننده ها

در همین حال مولوی صبغت‌الله، حاجی مهدوی، تاج‌الدین ملک‌زاده و محمد فهیمی به نمایندگی از اشتراک کننده‌گان محفل فراخوان والی سرپل طی سخنرانی‎های شان وعده دادند تا هواخواهان‌شان در چوکات نیروهای مردمی در کنار نیروهای امنیتی ایستاده راهی استقامت جنگ شوند تاشورشیان را از اطراف ولسوالی صیاد سرپل عقب رانند.

آنان گفتند:

"ما تا آخرین قطره خون در کنار نیروهای امنیتی خود ایستاده می‎شویم، از تمام ولسوالی‎ها و از مرکز سرپل به این ولسوالی صیاد به‌خاطر حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی ما آمده‎ایم. و در هر گونه شرایط آماده هستیم."

ولسوالی صیاد که در ۱۴ کیلو متری مرکز شهر سرپل قرار دارد بعد از ولسوالی کوهستانات دومین ولسوالی نا امن است که فعلاً هم تحت تهدید بلند مخالفین مسلح دولت می‎باشد.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG