لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۵

ورزشکاران برای تیم معلولین نیروهای افغان انتخاب می‌شوند


ورزشکاران تیم معلولین نیروهای امنیتی افغان برای اشتراک در رقابت "انوِیکتس" یا شکست ناپذیر کانادا انتخاب می‌شوند.

از میان چهل ورزشکار تیم‌های معلولین نیروهای امنیتی افغان، برای اشتراک در رقابت‌های انویکتس که در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌گردد، فقط هفت بازیکن انتخاب و رهسپار کانادا جهت اشتراک در مسابقات خواهند شد.

طارق بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان روز شنبه در مراسم انتخاب بازیکنان تیم معلولین نیروهای امنیتی، برای اشتراک در رقابت‌های انویکتس، از قربانی و جان‌بازی نیروهای امنیتی ستایش کرد و گفت که آرزوی پیروزی این بازیکنان را در این رقابت‌ها دارد.

بهرامی: آرزوی پیروزی این بازیکنان را در این رقابت‌ها دارم
بهرامی: آرزوی پیروزی این بازیکنان را در این رقابت‌ها دارم

او گفت:

"ما باور داریم که شما با اراده آهنینی که دارید از افغانستان عزیز و قوای مسلح و اردوی افغانستان در این رقابت نمایندگی می‌کنید شما از توانایی بازوی خود در این رقابت اشتراک کرده و انشاالله که برنده می‌شوید."

رقابت انویکتس که معنای آن "شکست ناپذیر"است در ماه حوت سال روان خورشیدی آغاز می‌گردد و هشت روز ادامه خواهد داشت.

در این رقابت‌ها به شمول افغانستان، سربازان ۱۷ کشور دیگر نیز اشتراک خواهند داشت که اعضای بدن شان را در جریان جنگ‌ها از دست داده‌اند.

این سومین دور رقابت های انویکتس است که در شهر تورنتوی کانادا برگزار خواهد شد.

در سال‌ها و مسابقات قبلی نیز شماری از ورزشکاران تیم معلولین نیروهای امنیتی افغان اشتراک کرده بودند.

با این همه، جنرال جان نیکلسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در این مراسم گفت که هدف از برگزاری رقابت انویکتس، حرمت گزاری به آن نیروهایست که برای حفاظت از خاک و مردم شان، قربانی داده‌اند.

او گفت:

نیکلسن: قربانی های‌که شما برای مردم تان داده اید،ما بر آن احترام داریم، قربانی‌های شما را می‌ستاییم
نیکلسن: قربانی های‌که شما برای مردم تان داده اید،ما بر آن احترام داریم، قربانی‌های شما را می‌ستاییم

"قربانی های‌که شما برای مردم تان داده‌اید، ما بر آن احترام داریم، قربانی‌های شما را می‌ستائیم و به زودی شما در میدان تورنتو برای رقابت حضور خواهید داشت و ما با تمام شما در آن‌جا خواهیم بود و شما از طریق ورزش، توانایی های‌تان را به نمایش خواهید گذاشت."

این رقابت‌ها که در ۱۲ رشته ورزشی مختلف برگزار خواهد شد، سه سال پیش از سوی هری شهزاده بریتانیا بنیان گذاشته شد و هدف از برگزاری این رقابت‌ها، حرمت گزاری بر نیروهایی گفته شده‌است که در نبردها معلول شده‌اند.

نظیفه محبوبی

XS
SM
MD
LG