لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۶

ترمپ در بارۀ افزایش عساکر امریکایی در افغانستان تصمیم نگرفته‌است


واشنگتن پُست

روزنامه امریکایی واشنگتن پُست در شماره تازه‌اش گزارشی نوشته است زیر عنوان رئیس جمهور ترمپ تا به حال در بارۀ افزایش نظامایان امریکایی در افغانستان تصمیم نگرفته‌است.

در این گزارش به نقل از اِچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا آمده که گفته است، دونالد ترمپ شاید پس از سفری که در پیشرو دارد تصمیم اش درین باره را اعلان کند.

انتظار می‌رود رئیس جمهور ترمپ در ماه جاری به عربستان سعودی، ایتالیا، اسرائیل و بلجیم سفر کند.

به گزارش واشنگتن پُست، مک مستر گفته است که رئیس جمهور می‌خواهد در بارۀ تصمیم اش مبنی بر افزایش سربازان امریکایی در افغانستان نظر متحدان واشنگتن را نیز بشنود.

دونالد ترمپ در ۲۵ ماه می در نشست سران کشور‌های عضو ناتو در بروکسل شرکت می‌کند و یک روز پس از آن در اجلاس رهبران گروه جی هفت یا هفت کشور صنعتی جهان حضور خواهد یافت.

در هر دو نشست ترمپ فرصت آنرا خواهد یافت تا در بارۀ اوضاع افغانستان با همپیمان‌های ایالات متحدۀ امریکا مشاوره کند.

روزنامۀ واشنگتن پُست به نقل از مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا نوشته که قصر سفید در چند هفتۀ آینده تصمیم اش در بارۀ افغانستان را اعلان خواهد کرد.

اِچ آر مک مستر گفته است که حالا فرصت خوبیست برای طرح یک استراتژی مؤثر برای مبارزه با مشکلات موجود در افغانستان، پاکستان و منطقه.

ستارز اند سترایپس

روزنامهء امریکایی دیگر ستارز اند سترایپس در مقالۀ می‌نویسد انتظار می‌رود امریکا از دیگر کشور‌های ناتو بخواهد که سربازان تازه نفس به افغانستان بفرستند.

روزنامه به نقل از یک جنرال امریکایی نوشته که گفته است سربازان تازه نفس به ماموریت آموزش و مشاوره به نیروهای افغان کمک خواهند کرد.

به گفته این نظامی برجسته، این سربازان همچنان در جنگ بر ضد تروریزم با سربازان افغان کمک می‌کنند.

ستارز اند سترایپس همچنان گزارش می‌دهد که جنرال جوزف دنفورد رئیس کمیتۀ مشترک لوی درستیزان امریکا روز دوشنبه به بروکسل می‌رود تا درین باره با دیگر کشور‌های عضو ناتو صحبت کند.

به نوشتۀ روزنامه، جنرال دنفورد به دیگر اعضای ناتو خواهد گفت که افزایش نظامیان بین‌المللی در افغانستان مهم است زیرا این اقدام می‌تواند از خرابتر شدن اوضاع امنیتی این‌کشور جلوگیری کند.

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار نظامی ناتو در افغانستان حضور دارند که حدود هشت هزار و چهارصد تن آنان امریکایی‌ها اند.

XS
SM
MD
LG