لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۴

لوی درستیز امریکا پیشنهاد آموزش نیروهای عراقی توسط ناتو را کرده‌است


یک نظامی ارشد ایالات متحده امریکا پیشنهاد کرده‎است که ناتو باید نظامیان عراق را آموزش دهد.

این مقام روز چهارشنبه گفت پس از سرکوبی جنگجویان داعش در عراق، نیاز است تا ناتو مسئولیت بخشی از آموزش نیروهای عراقی را به عهده گیرد.

جوزف دانفورد لوی درستیز ایالات متحده هنگام بازگشت از بروکسل به کشورش در صحبت با خبرنگاران گفت، احتمال دارد که ناتو برای مدتی ماموریت آموزش نیروهای عراقی را بدوش گیرد.

آقای دانفورد افزود، نیروهای عراقی شاهد حمایت ناتو در بخش‎های لوژستیک، اکمالات و تجهیز، ارتقای ظرفیت و ایجاد مکاتب نظامی خواهند بود.

قرار است نشست سران ناتو هفته آینده نیز در مورد مبارزه با داعش بحث کند.

نیروهای افغان
نیروهای افغان

گفته می‎شود که در این نشست رئیس جمهور امریکا از کشورهای عضو ناتو خواهان افرایش نقش شان در مبارزه با داعش خواهد شد.

پس از درگیری چند ماه، جنگجویان داعش مراکز شان را در شهر موصل عراق از دست دادند و همچنان داعش در شهر رقه سوریه نیز با شکست مواجه‎است.

جوزف دانفورد لوی درستیز امریکا همچنان گفت، در صورتی‎که ناتو مسئولیت آموزش نیروهای عراقی را به عهده بگیرد متفاوت تر از آنچه خواهد بود که اکنون مشاورین امریکایی در موصل و رقه انجام می‎دهند و چگونگی ماموریت آموزش نیز تغییر خواهد کرد.

اما به گفته وی، احتمال دارد که ناتو مسئولیت تمامی ماموریت آموزش نیروهای عراقی را بدوش نگیرد تنها بخشی آن را به پیش ببرد.

با این حال مقام‎های ارشد ناتو بروز چهارشنبه گفتند بدین باور اند که ناتو باید در ائتلاف ضد داعش شرکت کند و در مبارزه علیه جنگجویان این گروه در عراق و سوریه نقش داشته باشد.

جنرال پیترپاول رئیس کمیته نظامی ناتو در صحبت با خبرنگاران در بروکسل گفت، اکنون وقت آن رسیده که روی این گزینه غور شود.

او گفت، کشورهای عضو ناتو همه در ائتلاف ضد داعش سهم دارند اکنون سوال اینجاست که آیا پیمان ناتو خود هم در این ائتلاف شریک می‎شود یا خیر؟

XS
SM
MD
LG