لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۲

اجلاس مبارزه با تروریزم فردا در عربستان سعودی برگزار می‌شود


عربستان سعودی فردا یکشنبه از یک اجلاس در مورد مبارزه با تروریزم در ریاض میزبانی می‌کند.

قرار است رئیس جمهور افغانستان و ده‌ها تن دیگر از رهبران کشور های اسلامی درین نشست اشتراک کنند.

سید جلال کریم سفیر افغانستان در ریاض به رادیو آزادی گفت که محمد اشرف غنی امشب به ریاض می‌رسد و فردا در اجلاس مبارزه با تروریزم اشتراک و سخنرانی می‌کند.

وی گفت:

" درین کنفرانس ۵۴ کشور اسلامی اشتراک می‌کنند، ۴۳ رئیس جمهور، ده صدراعظم و یک وزیر خارجه. این یک کنفرانس مهم برای کشورهای اسلامی است که در زمینۀ مبارزه با تروریزم می‌باشد. جناب رئیس صاحب جمهور محمد اشرف غنی درین کنفرانس سخنرانی نیز می‌کند."

شارژ دافیر سفارت عربستان سعودی در کابل به روز سه شنبه هفته گذشته در جریان ملاقات با رئیس جمهور افغانستان در ارگ، دعوت نامه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی را به محمد اشرف غنی برای اشتراک درین اجلاس تقدیم کرده بود.

آقای کریم افزود که رئیس جمهور افغانستان با دیگر رهبران کشورهای اسلامی در مراسم تهداب گذاری مرکز مبارزه با تروریزم در شهر ریاض نیز اشتراک خواهد کرد.

انتظار می‌رود، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا نیز در اجلاس مبارزه با تروریزم در عربستان سعودی شرکت کند.

سفیر افغانستان در ریاض در پاسخ به این سؤال که آیا محمد اشرف غنی و دونالد ترمپ در جریان دیدار از عربستان سعودی با یک دیگر ملاقات خواهند کرد یا خیر؟ چنین پاسخ داد:

" این تا هنوز روشن نشده که رئیس جمهور افغانستان با رئیس جمهور ترمپ می‌بیند یا نه اما این شامل برنامۀ است که با چندین رهبر جهان در لابلای این کنفرانس دیدار می‌کند."

رئیس جمهور افغانستان در آستانۀ مسافرت به عربستان سعودی، در ملاقات با برخی از سفیران و دپلومات‌های خارجی در ارگ گفته است که افغانستان اکنون با تروریزمِ مواجه است که نسبت به گذشته تفاوت‌های زیادی در آن به وجود آمده‌است.

محمد اشرف غنی افزوده‌است که در راستای مباررزه با تروریزم به حمایت و همکاری مشترک بین‌المللی نیاز است.

XS
SM
MD
LG