لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۱

باج‌گیری از راننده‌های موترهای باربری و هشدار آن‌ها به ارگان‌های مربوط


در کندز شماری از راننده‌های موترهای باربری شکایت دارند که در مسیر راه از آنان کارمندان ترانسپورت، کارمندان ترازوهای بلند تناژ و هم‌چنین پولیس باج می‌گیرند.

این راننده‌ها می‌گویند که آنان به وقت و زمان محصول ترانسپورت و مالیات دولت را تحویل می‌کنند، اما با آن‌هم در مسیر راه به بهانه‌های گونا‌گون مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

احمد جاوید به نمایندگی از دیگر رانند‌های موترهای باربری هُشدار می‌دهد اگر از سوی ارگان‌های مربوطه به این مشکل رسیدگی نشود، آنان فعالیت‌های ترانسپورتی‌شان را متوقف می‌کنند.

او گفت:

"مشکل ما این است که در مسیر شاهراه کارمندان ترانسپورت و کارمندان ترازو‌های بلند تناژ پول غیر قانونی می‌گیرند و ما را آزار می‌دهند و پوسته‌های امنیتی هم از ما پول می‌گیرند و مطابق قانون رفتار نمی‌کنند."

از سوی دیگر سید جواد جلالی رئیس ترانسپورت کندز این ادعای راننده‌ها را نادرست خوانده می‌گوید که اگر کارمندان این اداره در صورت گرفتن اخاذی غیر قانونی شناسایی شوند، با آنان برخورد قانونی می‌کنند.

سید جواد جلالی
سید جواد جلالی

او گفت:

"بارها به رانند‌ه‌های باربری و مسئولان شرکت‌های ترانسپورتی اطلاع دادیم و حتی شماره‌های تیلیفون خود در اختیار شان قرار دادیم که اگر با کدام مورد غیر قانونی رو‌به‌رو شوند فوراً به من و یا هم ارگان‌های کشفی اطلاع دهند، تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود."

با این همه عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز می‌گوید پولیس حق ندارد که در مسیر راه از راننده‌های موترهای باربری پول بگیرند.

آقای حمیدی بیان نمود که آنان به‌خاطر تأمین امنیت بهتر در مسیر شاهراه کندز-تخار و کندز-بغلان پوسته‌های جدید امنیتی را ایجاد کرده‌اند، تا مردم بدون کدام نگرانی در این مسیر سفر نمایند.

عبدالحمید حمیدی
عبدالحمید حمیدی

او گفت:

"ناامنی‌ها در مسیر شاهراه یکی از اهداف مخالفان مسلح حکومت شمرده می‌شود، اما ما تلاش داریم تا امنیت شاهراه‌های این ولایت را بیشتر تأمین کنیم و به هیمن خاطر ما گزمه‌های سیار را نیز در مسیر شاهراه‌های کندز ایجاد نمودیم، تا مردم بدون کدام تشویش و احساس خطر سفر نمایند."

شاهراه کندز-تخار و کندز-بغلان از راه‌های مهم ترانزیتی ولایت‌های شمال و شمال‌شرق کشور شمرده می‌شوند که شیرخان بندر، بندر حیرتان و بندر آقینه را با هم وصل می‌سازند و از هیمن طریق اموال تجارتی به کشورهای آسیای میانه و دیگر ولایت‌های کشور وارد و صادر می‌گردد.

گزارش: اجمل آرین

XS
SM
MD
LG