لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۳

تبصره روزنامه‌های چاپ کابل در مورد نشست ریاض


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در شماره‎های امروزی شان در رابطه به کنفرانس مبارزه با تروریزم در ریاض بیشتر تبصره نموده‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله شماره امروزی اش نگاشته‎است که نگرانی‎ها از افزایش فعالیت‎های تروریستی موجود است و در عین زمان جامعه جهانی هم بر مبارزه علیه این پدیده تاکید دارد.

به باور سرمقاله نویس عربستان سعودی یکی از کشورهای حامی گروه‎های اسلام گرا و افراطی شمرده می‎شود و لی این بار میزبان کنفرانس مبارزه با تروریزم است.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که در این کنفرانس که در آن روسای جمهور و نماینده‎های بیش از ۵۴ کشور اشتراک دارند.

حکومت افغانستان توقع دارد تا در مبارزه علیه تروریزم موثریت بوجود بیاید.

در ادامه مطلب گفته شده که در پهلوی خوشبینی‎ها در مورد کنفرانس مبارزه علیه تروریزم منعقده ریاض، مشکلات را نیز در افغانستان و منطقه از جهت روابط عربستان و ایران بوجود خواهد آورد.

گفته می‎شود که در جریان کنفرانس ریاض، از ایران به مثابه حامی طالبان و القاعده در افغانستان نیز یاد گردیده‎است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش در این مورد نوشته‎است که با وجود این‎که تروریزم به شمول افغانستان تمام کشورهای اسلامی را به خطر مواجه نموده‎است ولی به باور سرمقاله نویس وحدت نظر در قسمت مبارزه با این پدیده هم وجود دارد.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا در کنفرانس مبارزه با تروریزم در ریاض گفته‎است که همه باید مشترکآ و به گونه متحد علیه این پدیده مبارزه نمایم.

سرمقاله نویس می‎نویسد، آقای ترمپ گفته که ایالات متحده درمبارزه با این پدیده در صف اول قرار خواهد داشت ولی باید سایر کشور هم از امریکا حمایت نمایند. از قول آقای ترمپ همچنان نوشته شده که تا حال علیه تروریزم تنها نیروهای افغان و عراقی مبارزه و جنگیده‎اند، در حالی‎که تروریزم یک تهدید برای تمام دنیا است و باید مسئولیت مبارزه با این پدیده را هم تمام جهان به عهده داشته باشد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله‎اش نوشته‎است که بدبختانه رقابت‎ها ناسالم در میان برخی کشورهای اسلامی سبب شده تا تعدادی از کشورها به گونه صادقانه در امر مبارزه علیه تروریزم مبارزه ننمایند.

به باور سرمقاله نویس حتی این کشورها کوشش می‎کنند که میان گروه‎های تروریستی را به گروه‎های خوب و گروه‎های بد تفکیک نمایند و از آنان حمایت نمایند.

در ادامه سرمقاله همچنان تاکید شده که از تروریزم باید تعریف واحد موجود باشد و علیه آن هم به گونه جدی مبارزه صورت بیگیرد.

XS
SM
MD
LG