لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۸

واشنگتن پست: برگشت حکمتیار به تنش‎های موجود در افغانستان، افزوده‎است


لاس انجلس تایمز

روزنامه لاس انجلس تایمز در شماره اخیرش مطلبی را در مورد افزایش حملات طالبان به نشر رسانیده و در آن به کشته شدن ۲۵ نیروی پولیس در جنوب افغانستان اشاره کرده‎است.

به نوشته روزنامه، طالبان چند ولایت اخیراً حملات راکتی را بر ساختمان‎های حکومتی در قلات مرکز زابل انجام داده و بر سه پوسته نظامی در ولسوالی شاجوی همین ولایت هجوم بردند که در این حملات ۲۵ نیروی پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

روزنامه در بخشی ازین مقاله می‎نویسد که این گزارش‎ها، انگشت تائید بر نگرانی‎های می‎گذارند که نیروهای امنیتی افغان اغلباً مورد حملات ناگهانی طالبان قرار می‎گیرند.

روزنامه به یک حادثه جداگانه در کابل نیز اشاره کرده که در آن افراد مسلح دو روز پیش، بر یک مهمانخانه کارمندان خیریه در کابل حمله نمودند که در آن یک زن جرمنی و یک گارد افغان کشته شده و یک کارمند دیگر خیریه که زنی از فنلند است، ربوده شد.

نیویارک تایمز

نیویارک تایمز در نیز در شماره اخیرش، مقاله را در باره نا امنی‎های افغانستان و به طور خاص حمله اخیر طالبان در ولایت زابل به نشر رسانیده‎است. نیویارک تایمز از قول بسم الله افغان مل والی زابل نوشته که گفته‎است، حدود هزار جنگجوی طالب بر پوسته‎های پولیس در ولسوالی شاجوی هجوم آورده بودند.

واشنگتن پست

واشنگتن پست نیز در شماره اخیرش مطلبی را در مورد اوضاع سیاسی افغانستان به نشر رسانیده و در آن، به موضوع دیگری اشاره کرده‎است که عبارت است از برگشت گلبدین حکمتیار به کابل. به نوشته واشنگتن پوست برگشت حکمتیار به تنش‎های موجود در افغانستان افزوده‎است.

واشنگتن پست می‎نویسد، انتظار می‎رفت برگشت حکمتیار بعد از از شانزده سال دوری، استقبال گرم اش از سوی حکومت و عفو تخطی‎های دوره جنگی اش به حیث مثال صلح برای طالبان مبدل شود.

ولی به نوشته واشنگتن پست، حکمتیار در عوض در انظار عمومی رئیس جمهور افغانستان را مورد انتقاد قرار داده، از تسلیم دهی سلاح دست داشته گروه‎اش خودداری نموده و این سوال را در ذهن کابل نشینان مطرح کرده‎است که آیا دعوت برای برگشت وی یک اشتباه بزرگ بود؟

واشنگتن پست می‎نویسد حکمتیار ۶۹ ساله امروز تصویر از یک شخصیت عالم را می‎دهد ولی نام وی هنوز هم ترس و هراس را در کابل ایجاد می‎کند.

واشنگتن پست در اشاره به نقش حکمتیار در جنگ‎های داخلی می‎نویسد، عذر خواهی بجایش، حکمتیار بعد از برگشت اش حتی از گذشته یاد نکرده‎است.

XS
SM
MD
LG