لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۱

بنیانگذار آژانس خبری داعش در سوریه کشته شد


فعالان اپوزسیون حکومت سوریه می‌گویند، بارا کدک (Baraa Kadek) بنیانگذار "اعماق" آژانس خبری شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در هفته گذشته در شرق سوریه کشته شده‌است.

بارا کدک که به نام راین میشال (Rayan Meshaal) نیز شناخته می‌شد، همراه دخترش در اثر یک حملۀ هوایی نیروهای امریکایی کشته شده‌اند.

تا هنوز شورشیان گروه دولت اسلامی یا داعش خبر کشته شدن بارا کدک بنیانگذار آژانس خبری "اعماق" را نشر نکرده‌اند.

به گفته فعالان اپوزیسیون حکومت سوریه، بارا کدک با رهبری شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی به شمول ابوبکرالبغدادی رهبر این گروه خیلی نزدیک بوده‌است.

حوظیفه (Hozaifa) برادر بارا کدک و همچنان دوستان سابق وی، مرگ او را از طریق صفحات شان در شبکه اجتماعی فیسبوک تائید کرده گفته‌اند، بارا کدک (Baraa Kadek) در نتیجه حمله هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا که بر ضد شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش می‌جنگند، در شهر میادین (Mayadeen) در ولایت دیر الزور کشته شده‌است. به گفته آن‌ها وی زمانی کشته شد که خانۀ وی مورد هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش آژانس خبری اسوشیتدپرس، یک همکار سابق بارا کدک گفته‌است، وی همراه با دختر و خانم اش به تاریخ ۲۶ ماه می در نتیجۀ حمله هوایی زخمی شدند. بعد هم بارا کدک در اثر جراحات وارده به تاریخ ۳۱ ماه می وفات کرد.

محمد خالد رئیس نهاد رسانه‌ای حلب ۲۴ و دوست سابق بارا کدک به آژانس خبری اسوشیتدپرس گفته است، وضعیت صحی خانم وی خیلی وخیم است.

"اعماق" آژانس خبری شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی تأسیس شد. "اعماق" سخنگو و زبان این گروه محسوب می‌شود، گروهی که تا اکنون مسئولیت حملات متعدد را در سرتاسر جهان به عهده گرفته‌است.

XS
SM
MD
LG