لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۳۹

رهبر مذهبی ایران حملات اخیر در تهران را بی‌اهمیت خواند


آیت الله علی خامنه‌یی رهبر مذهبی ایران حملات هفتم ماه می رابر پارلمان و مقبرۀ آیت‌الله علی خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی این کشور، بی‌اهمیت خوانده است.

آیت الله علی خامنه‌یی در حالی‌که با بی تفاوتی شانه هایش را بالا انداخت، این حملات که در نتیجۀ آن سیزده تن کشته شدند را "آتش بازی" بی‌اهمیت خوانده‌است.

آیت الله علی خامنه‌یی
آیت الله علی خامنه‌یی

آیت الله علی خامنه‌یی بعد از این وقوع دو حمله گفت:
"در ارادۀ مردم هیچ تاثیری نخواهد گذاشت، این‌را همه بدانند، این‌ها کوچکتر از آن هستند که بتوانند در ارادۀ ملت ایران و مسئولین کشور اثری بگذارند."

به نوشتۀ آژانس خبری فرانس پرس، شش حمله کننده، نیرومند ترین سمبول‌های ایران یعنی مجتمع پارلمان در مرکز تهران و مقبره آیت‌الله روح‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی ایران را هدف قرار دادند.

یک تن از افرادی که در نتیجۀ حمله بر پارلمان ایران زخمی شده‌است، در صحبت با آژانس خبری رویترز صحبت کرده‌است.

ساختمان پارلمان ایران
ساختمان پارلمان ایران

او گفت:

"از فاصله دومتری با یک اسلحه بزرگ در حالی که روی هایشان را پوشانیده بودند، جلو آمده قلب‌ها سرها را هدف قرار می‌دادند، در حالی‌که برای ما قلم خودکار را اجازه ندادند که با خود داخل ببریم، فقط کاغذ سفید را اجازه دادند، چطور می‌شود که با اسلحه در قوۀ مقننه در بهارستان داخل می‌شوند؟هیچ مامور نیروی انتظامی آن‌جا نبود، مسائل امنیتی نبود، مردم بی‌گناه در آن‌جا شهید شدند با یک اسلحۀ بزرگ دو مرمی به پای من زدند."

این رویدادها نخستین حملاتی اند که در ایران شورشیان گروۀ موسوم به دولت اسلامی یا داعش مسئولیت آن‌را به عهده گرفته است و بد ترین رویداد های تروریستی به‌شمار می‌آیند که در سالیان اخیر در ایران صورت گرفته است.

رضا سیف اللهی معاون شورای عالی امنیت ایران گفته است، حمله کننده‌گان اتباع ایران اند که به شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش پیوسته بودند.

شورشیان گروۀ موسوم به دولت اسلامی یا داعش که سنی مذهب اند، شیعه های ایران را مرتد می‌شمارند و تهران به‌طور عمیق در مبارزه بر ضد این گروه در عراق و سوریه دخیل است.

براساس اظهارات مقامات استخباراتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حمله کننده‌گان بر پارلمان ایران حدود بیست سال عمر داشتند و به زبان عربی تکلم می‌کردند.

XS
SM
MD
LG