لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۴

نواز شریف جهت اتهام فساد بر خانواده‎اش، در یک کمیسیون ضد فساد حضور میابد


قرار است صدراعظم پاکستان نواز شریف به روز پنجشنبه به‌خاطر اتهامات فساد بر خانواده‎اش، در یک کمیسیون ضد فساد حضور یابد.

این را یک مقام حکومتی پاکستان گفته‌است.

شریف و فرزندانش در یک قضیه جاری متهم به اختلاس اند که این بحث‎ها پاکستان را فرا گرفته و آقای شریف را بعد از نشر اسناد مسمی به اوراق پاناما، با خطر برکناری از کرسی صدارت مواجه ساخته‎است.

این اوراق سال گذشته منتشر شدند و خانواده شریف را متهم به داشتن تجارت در خارج پاکستان کرد.

ستره محکمه پاکستان در ماه اپریل دستور تشکیل یک تیم مشترک تحقیقاتی ضد فساد را داد.
ستره محکمه پاکستان در ماه اپریل دستور تشکیل یک تیم مشترک تحقیقاتی ضد فساد را داد.

مریم اورنگ‌زیب وزیر اطلاعات و رسانه‎های پاکستان به شبکۀ خبری جیو گفته‎است:

"حکومت یک مکتوب را از تیم تحقیقاتی کمیسیون ضد فساد دریافته‎است، که در آن از آقای شریف خواسته شده در این کمسیون حضور یابد و قرار است وی این کار را کند."

این نامه که امضای رئیس جی آی تی یا کمسیون مشترک تحقیقاتی در آن درج است، در رسانه‎های اجتماعی در پاکستان نشر شده و از شریف می‎خواهد به روز پنجشنبه پانزدهم جون در این کمسیون حضور یابد.

در این مکتوب همچنان از صدراعظم نواز شریف خواسته شده‎است تمام اسناد مورد نیاز را نیز با خود بیاورد.

ستره محکمه پاکستان در ماه اپریل دستور تشکیل یک تیم مشترک تحقیقاتی ضد فساد را داد که در همکاری با "آی اس آی" روی ادعای فساد علیه خانواده شریف تحقیقاتی را انجام داده و نتایح آن را ظرف ۶۰ روز در گزارشی ارائه کند.

اسلام آباد
اسلام آباد

عمران خان کرکت باز اسبق پاکستانی که امروز یک سیاستمدار است و حزب تحریک انصاف را رهبری می‎کند، حکومت شریف را مورد فشار قرار داده‎است و از وی خواسته‎است تا زمانی‎که تحقیقات تکمیل می‎شوند از کرسی کنار رود.

بحث‎های گسترده در مورد دخالت خانواده شریف در اختلاس سال گذشته زمانی ایجاد شد که یک شرکت حقوقی کشور پاناما به نام موساک ۱۱،۵ میلیون اسناد مخفی را منتشر کرد که از معاملات تجارتی شماری زیاد از رهبران پر قدرت جهان در خارج از کشورهایشان پرده برداشت.

بر اساس همین اسناد که مسمی به اوراق پاناما اند، حسن و حسین دو پسر شریف و دخترش مریم که به حیث جانشین احتمالی وی در آینده محسوب می‎شود، در اختلاس دخیل دانسته شده‎اند.

در صدر این قضیه مشروعیت نهادهای مالی مورد سؤال قرار دارد که خانواده شریف با آن جایدادهای بلند قیمت را در لندن از طریق شرکت‎های خارجی خریداری کرده‎است.

حزب بر سر اقتدار مسلم لیگ نون تأکید دارد که سرمایه‎های وافر شریف به‌طور قانونی از طریق تجارت‎های این خانواده در پاکستان و خلیج به دست آمده‎اند.

XS
SM
MD
LG