لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۲

جمشیدی: عملیات نظامی البرز ۶ تا تصفیه مکمل سمنگان ادامه می‌یابد


مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان از ادامه عملیات نظامی البرز۶ تا تصفیه مکمل ولایت سمنگان از وجود مخالفین مسلح دولت خبر می‌دهند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به روز سه شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که عملیات البرز ۶ به روز شنبه در مربوطات ولسوالی دره صوف پاین ولایت سمنگان جهت سرکوب مخالفین و از بین بردن پناهگاه‌های امن آنان آغاز شد.

جمشیدی می‌گوید که در جریان ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه این عملیات در منطقه زهدرین ولسوالی دره صوف پاین ۱۵ طالب مسلح کشته شده و نزدیک به ده تن مجروح گردیده‌اند.

نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین
نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین

وی در مورد گفت:

" در عملیات نظامی که در آغاز هفته در سمنگان راه اندازی شد، از شب گذشته تا کنون ۱۵ طالب کشته شده و همچنان مواضع مستحکم آنان نابود شده‌است. این عملیات خیلی موفق بوده و به نیروهای افغان تلفات وارد نشده‌است."

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که طالبان مسلح با ایجاد پناهگاه‌ها در ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان به سایر ولسوالی‌ها و مرکز این ولایت تهدید امنیتی ایجاد کرده بودند و باعث آزار و اذیت مردم می‌شدند.

نصرت الله جمشیدی می‌گوید که در این عملیات که از سوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین راه اندازی شده‌است نیروهای هوایی نقش اساسی داشته و در اثر بمباران، لانه‌ها و ذخیره گاه‌های تجهیزات نظامی طالبان از بین رفته‌اند.

جمشیدی افزود:

" در عملیات البرز ۶ که تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت، قوت‌های هوایی کشور نقش اساسی را بازی کردند و در اثر بمباران و حمایه هوایی آنان تلفات سنگین به دشمن وارد شد."

مقامات در قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان می‌گویند این عملیات تا تصفیه مکمل سمنگان از وجود مخالفین ادامه خواهد داشت و بعد از آن دامنه عملیات یاد شده به ولایت بغلان کشانده خواهد شد.

هم اکنون در ولایات کندز، بدخشان، سمنگان و فاریاب عملیات‌های نظامی اردوی ملی جهت سرکوب طالبان مسلح ادامه دارند.

تا کنون هیچ گروه مسلح ضد دولت در رابطه به این عملیات قوت‌های افغان ابراز نظر نکرده‌است.

مجیب الرحمن حبیب زی، سمنگان

XS
SM
MD
LG