لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۶

نگرانی‌ها از افزایش مراکز آموزش حملات انتحاری از سوی طالبان در سرپل


مسئولان محلی ولایت سرپل از افزایش ایجاد مراکز تربیه افراد برای حملات انتحاری از سوی طالبان مسلح ابراز نگرانی می‌کنند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که تعدادی از کودکان و نوجوانان قبلاً تنها در ولسوالی کوهستانات این ولایت برای انجام حملات انتحاری آموزش می‌دیدند، اما حالا در منطقه کته قلعه ولسوالی سوزمه قلعه نیز یک مرکز مهم آموزش حملات انتحاری ایجاد گردیده که در آن جوانان و نوجوانان برای انجام حملات انتحاری تربیه می‌شوند.

به گفته امانی، یک تن از طالبان که به تازگی حملات انتحاری را در مرکز تربیوی کته قلعه آموزش دیده و از آن فارغ گردیده بود، به اسارت نیروهای امنیتی افغان درآمده‌است.

وی گفت:

"این مرد احمد خورشید نام دارد تازه از مرکز آموزشی انتحاری فارغ شده و در یک درگیری طولانی به چنگ نیروهای امنیتی ما افتاد که فعلاً در قید نیروهای امنیتی است."

قرار معلومات آقای امانی در حال حاضر گروه طالبان در ولسوالی‌های کوهستانات و سوزمه قلعه ولایت سرپل به کودکان آموزش حملات انتحاری می‌دهند.

وی افزود:

"کته قلعه بسیار یک ساحه وسیع ولسوالی سوزمه قلعه است که متأسفانه بدست طالبان قرار دارد و پیش از این هم ۶۰ نفر برای حملات انتحاری در این مرکز تربیه شده بودند."

طالبان مسلح تا هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

باشندگان ولایت سرپل نیز با ابراز نگرانی از به کارگیری کودکان در حملات انتحاری می‌گویند که اگر دولت عملیات پاکسازی را در آن ولسوالی‌ها راه اندازی نکند فعالیت مراکز آموزشی انتحاری از این هم بیشتر افزایش خواهد یافت.

در همین حال مسئولان محلی ولایت جوزجان از ایجاد مراکز تربیه حملات انتحاری توسط ملک طاهر اوف پسر طاهر یولداش در ولسوالی درزاب نیز خبر داده اند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG